شهروند- واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست به تازگی شاخص سالانه ی خود که نشان می دهد شهرهای برتر جهان برای زندگی کدام است را منتشر کرد. براساس اطلاعات منتشر شده برای سال ۲۰۱۹ ، تورنتو هفتمین شهر برتر جهان برای زندگی شناخته و معرفی شده است و همچنان رتبه ی خود را در بین ده شهر برتر جهان حفظ کرده است.

براساس این آمار، ده شهر برتر جهان برای زندگی به ترتیب عبارتند از: وین، ملبورن، سیدنی، ژاپن، کلگری، ونکوور، تورنتو/توکیو، کپنهاگ، آدلاید. تورنتو و توکیو در یک رتبه با هم قرار دارند.

در این رتبه بندی معیارهای مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است. اگرچه تورنتو در رتبه ی هفتم قرار دارد اما به لحاظ سیستم بهداشت و درمان، آموزش و ثبات بهترین نمره را دریافت کرده است. ونکوور از نظر فرهنگی و محیط زیست در برترین مقام قرار دارد و کلگری به لحاظ زیرساخت از دیگر شهرهای جهان متمایز است و نمره ی ۱۰۰ را دریافت کرده است. ممکن است این شهرها برای زندگی بسیار گران باشند و خریدن خانه امری محال در آنها به نظر برسد، اما ساکنان آنها از مزایای ویژه ای برخودارند که بسیاری از شهرهای جهان برای دستیابی به آنها با مشکلات فراوانی دست وپنجه نرم می کنند.