با آشکار شدن آلودگی به ویروس آنفولانزای خوکی در مزرعه ای در آلبرتا، تمامی خوک های این مزرعه جمع آوری شده و به صورت قرنطینه نگهداری می شوند.  


شهروند ۱۲۲۹  پنجشنبه ۱۴ می  ۲۰۰۹


 

کندین پرس ـ ۹ می: با آشکار شدن آلودگی به ویروس آنفولانزای خوکی در مزرعه ای در آلبرتا، تمامی خوک های این مزرعه جمع آوری شده و به صورت قرنطینه نگهداری می شوند. این تصمیمی بود که دولت فدرال، دولت آلبرتا و تولید کنندگان گوشت خوک گرفتند، زیرا در این وضعیت بیماری بهتر کنترل خواهد شد.

بر اساس گزارش های رسمی وزارت بهداشت به دلیل اینکه تمامی خوکها در قرنطینه هستند و هیچ خوکی برای مصرف از این قرنطینه خارج نمی شود، تعداد این حیوانات زیادتر شده  است. و این در حالی است که تا پایان روز نهم می تعداد افراد مبتلا به بیماری آنفولانزای خوکی به ۲۸۱ نفر رسیده است. علاوه بر ۷۹ بیمار قبلی در بریتیش کلمبیا، ۱۹ نفر دیگر نیز به این ویروس آلوده شده اند. در انتاریو ۱۴ مورد جدید پیدا شده که یکی از آنان یک کودک یک ساله است. در آلبرتا چهار مورد دیگر یافت شده که هیچ یک با مسافران مکزیک تماسی نداشته اند.

دوشنبه شب ۱۱ می، سی بی سی اعلام کرد که اولین مورد مرگ در اثر ابتلا به آنفولانزای خوکی در کانادا در آلبرتا گزارش شده که زن سالمندی بوده است.