Fridays for Future

روز جمعه ۲۷ سپتامبر (فردا) دانش آموزان سراسر کانادا به جوانان سراسر دنیا می پیوندند. دانش آموزان به منظور برآورده شدن خواسته هایشان در مورد یک اقدام اساسی برای کنترل تغییرات جوی از رفتن به کلاس خودداری می کنند.

این حرکت توسط گرتا تانبرگ دختر پانزده ساله سوئدی در سال گذشته پایه ریزی شد. او روز جمعه به کلاس نرفت و جلوی پارلمان سوئد با بالا بردن یک پلاکارد خواستار اقدام جدی پارلمان برای کنترل “کلایمت چنج” شد.

طی سال گذشته در بسیاری کشورهای جهان دانش آموزان  یک جمعه در ماه با برپائی اعتصاب و تجمع این حرکت اعتراضی را تکرار کرده اند.

امسال یک هفته از بیست تا بیست و هفت  سپتامبر به این حرکت اعتراضی تخصیص یافته است.

در کانادا روز جمعه بیست و هفت سپتامبر برای جمع شدن در مقابل پارلمان تعیین شده است. برنامه با سخن رانی شروع می شود و پس از آن راه پیمائی خواهد بود.  دانش آموزان از عموم مردم خواسته اند که در این عمل اعتراضی شرکت کنند. گروه های متعددی از این برنامه حمایت می کنند از جمله:

Climate Justice TO and includes individuals representing Parents for Future, Climate Fast, Indigenous Climate Action, Toronto Environment Alliance, Toronto350.org, XR Toronto, Rising Tide Toronto, People’s Climate Movement, Greenpeace, David Suzuki Foundation, The LEAP, Toronto & York Region Labour Council and union members, TTC Riders, $15 and Fairness, Artists for Real Climate Action, and more!

بد نیست برای حمایت از نسل آینده در این حرکت شرکت کنیم. فامیل و دوستانتان را نیز می توانید دعوت کنید. با شیوه های متفاوت می توان از دانش آموزان حمایت کرد مانند:

– حضور در روزجمعه ۲۷ سپتامبر ( فردا ) ساعت یازده جلوی پارلمان Queen’s Park  

– اگر نمی توانید در راه پیمائی شرکت کنید در محل کارتان رأس ساعت دوازده ظهر برنامه یک دقیقه و نیم سکوت برای اطلاع رسانی و یادبود کشته شدگان حوادث جوی اخیر ترتیب دهید.

– روش های دیگری هم برای شرکت فعال تر در این برنامه وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس زیر تماس بگیرید.

https://www.facebook.com/events/480239066116595/