اگر چه هالووین می بایستی مظهر ترسناکترین شب سال باشد ولی لزوما نمی بایستی کارهای خطرناک در آن صورت بگیرد. بچه ها حتی بزرگترها هم این را حق خود می دانند که در این شب با لباسهای ترسناک و ظاهری غیرعادی باعث ترس و وحشت همه شوند و برای این منظور از هزینه کردن هم هراسی نیست. برای اینکه بتوانیم این شب را در کمال ایمنی و با داشتن امنیت خاطر به پایان برسانیم نیاز است به مسایل بسیار ساده ایمنی توجه ویژه کرد که مهمترین آنها عبارتند از:

۱- اگر صاحب خانه هستید نیاز است که راه ورودی منتهی با در خانه را بازرسی نموده و از امن بودن آن مطمئن شوید چرا که در شب هالووین چند صد نفر برای رسیدن به در خانه شما این مسیر را طی می کنند و بهتر است با کاشی یا موزاییک از جا خارج شده یا مسیری که آغشته به مواد لیز و لغزنده باشد مواجه نشوند.

۲- از گذاشتن شمع و مشعل به عنوان دکور در محوطه خارج خانه خوداری فرمایید که احتمال سرایت حریق و صدمه زدن به دیگران به حداقل برسد.

۳- در زمان خرید شکلات و موارد مشابه برای دادن به کودکان توجه فرمایید که شکل شکلاتها به نحوی نباشد که باعث خفگی و تنگی نفس ایشان شود در ضمن بعضی از بچه ها به “پینات” حساسیت دارند این موارد را در زمان خرید رعایت کنید.

۴- اگر پذیرای جشن هالووین هستید حتما همه چراغهای بیرون خانه را روشن کنید تا امکان دید کامل برای همه فراهم شود تا از حوادث ناخواسته جلوگیری گردد.

۵- اگر دارای سگ دست آموز در خانه هستید حتما آن را در آن شب در خانه نگه دارید چرا که نور و ظاهر غیرعادی مردم ممکن است او را تشویق به حمله یا پارس کردن نکند، ولی ممکن است شوق و بازی او باعث زمین خوردن کودکان شود.

۶- در هالووین حتما اتومبیل خود را در گاراژ پارک کنید تا هم کودکان فضای بیشتری را در بیرون خانه شما داشته باشند و هم اشخاص بزهکار امکان خط کشیدن و آتش سوزی عمدی را روی ماشین شما نداشته باشند.

۷- اگر مطمئن نیستید که شخص مطمئنی در خانه شما را می زند از باز نمودن در ورودی خودداری کنید . به همه ساکنان خانه هم این مطلب را بازگو نمایید.

۸- اگر در حال تصمیم گیری برای خرید لباس شب هالووین برای کودکان هستید حتما به امن بودن لباس و ضد آتش سوزی آن توجه کنید در ضمن لباس را چند بار به تن فرزند خود امتحان کنید واگر نیاز به تغییر دارد این کار را در اولویت انجام دهید تا احیانا لباس گشاد و بلند باعث زمین خوردن کودک نشود.

۹- چند دقیقه از وقت گرانبهای خود را با کودک خود صرف نموده و ایشان را آموزش دهید که اگر در هالووین گم شدند چه کارهایی را بایستی انجام دهند و چه کارهایی را نباید.  با توجه به سن ایشان می توانید اجازه حمل موبایل و چراغ قوه را هم به ایشان بدهید.

۱۰- ترجیحا به کودکان خود بیاموزید که از مصرف آبنبات و شکلات و موارد مشابه تا رسیدن به خانه خودداری کنند و از بسته هایی که قبلا باز شدند بر حذر باشند.

۱۱- تصادفات اتومبیل با کودکان در شب هالووین ۴ برابر شبهای دیگر سال است اگر لباس کودک شما سیاه و تاریک است ارجح است آن را به نوار شب نما مجهز کنید تا کاملا دیده شود.

با آرزوی شبی امن وفرح بخش و سرشار از تفریح برای شما و فرزندانتان.