نکته ها/ ۳۷

از میان خبرنگارانی که درکاخ سفید اجتماع کرده بودند تا اسرار قتل سردار سلیمانی را از ترامپ بپرسند، خبرنگار رویترز دستش را برد بالا که، ترامپ گفت دستت را ببر پائین، با تو مصاحبه نمی کنم. تو در مورد کشته شدگان حوادث تهران (یک کلاغ سی و نه کلاغ) کردی و تصمیم می گیرد سالن را ترک کند که چشمش می افتد به خبرنگار شهروند. لبخندی می زند و می گوید جریان را  به این آقا میگم، وگفت!

گفت راستش همان روزی که این سردار ایرانی گفت آمریکا با من طرفه، من احساس کردم این یک جور نفس کش طلبیدنه و نشستم به نقشه کشیدن.

هی نقشه کشیدم و پاره کردم، هی نوشتم و خط زدم تا شبی که نمی دانم شام چی خورده بودم که دچار یک  حالت روحانی شدم و انگار یک چیزهائی بهم الحام شد، اونم الحام با ح جیمی!

ارتشی ها را صدا کردم و گفتم همین امشب حساب این بابا را برسید، به من هم نگید!

صبح پا شدم صبحانه بخورم، دیدم خدمه کاخ یه جور خاصی نیگام می کنن و یه جورخاصی لبخند می زنند.

رفتم جلوی آینه قدی، کت و شلوار و کراواتم را چک کردم، عیب و ایرادی که ندیدم، هیچ، کلی هم خوشم اومد. واقعا سلیقه به خرج داده بودم. (به کسی نگوئید لباس ها را خانمی که مسئول این کاره انتخاب کرده بود!)

رفتم سراغ ملانیا و پرسیدم ملی جون، من چیزیمه؟ لباسم یا خودم خنده دارم؟ خندید، فتبارک اله احسن الخالقینی گفت و گفت، این حرفا چیه؟ توی دنیا تکی: موهای طلائی، کت و شلوار سورمه ای، پیراهن سفید، کروات قرمز. آدم دیگه چی میخواد؟!

صبرکردم ملی هم حاضر شد و با هم آمدیم پائین که بریم به سالن صبحانه خوری، توی راهرو یکی از مستخدم ها که رادیو ترانزیستوریش روشن بود دوید طرفم وگفت قربان شنیدین؟ قاسم سلیمانی را کشتند.

خودم را زدم به کوچه علی چپ و چند تا عجب عجب گفتم و سرم را انداختم پائین. ملی با حیرت پرسید تو خبر نداشتی؟  گفتم فکر نمی کردم به این سرعت عملی بشه. گفته بودم خدمتش برسند و به من هم نگن، دیگه نمی دانستم راستی راستی نمیگن.

ملی خندید و گفت این ماجرا چقدر شبیه گرون شدن بنزین درایرانه. اونجا هم صبح جمعه اتفاق افتاد اینجا هم صبح جمعه. اونجا هم رئیس جمهورش گفته بود هر کاری می خواهید بکنید، به من هم نگید، تو هم گفته ای هرکاری می خواهید بکنید، به من هم نگید. اینجوری باشه یه روزائی که تو خوابت میاد یا حال و حوصله شو نداری، من رئیس جمهور میشم ، به همه هم میگم هر کاری دلتون خواست بکنید، به من هم نگید!

“ایران عزیز” ترند شد

روزی که فرمانده نیروی قدس سپاه، ترور شد و ایران آمریکا را به انتقام گیری تهدید کرد، جمله دو کلمه ای “ایران عزیز” درآمریکا ترند شد.
هزاران توئیت به شوخی و جدی درباره ترور قاسم سلیمانی نوشته شد که ترس از انتقام ایران هم به شوخی و جدی درآنها مطرح بود:

یکی نوشته بود “ایران عزیز”ما آمریکائی ها در اصل مکزیکی هستیم ها. کلاه مکزیکی منو ببین!

کاربر دیگری به شوخی جای نقشه آمریکا وکانادا را عوض کرد و نوشت “ایران عزیز” خواستی بزنی یادت باشه آمریکا اینجاست !
و کاربر دیگری تصویری از اقامتگاه دونالد ترامپ در فلوریدا را به اشترک گذاشت و نوشت : “ایران عزیز”، دستور حمله از اینجا صادر شد، عوضی اشتباه نکنی !

انگارمردم دنیا سرشون درد می کند برای شوخی کردن و خندیدن؟!

آمریکا درخدمت ایران!

همیشه بعد از حوادث بزرگ، یک ماجرای حواس پرت کن جور می کردند تا مردم ماجرای قبلی را فراموش کنند .
این دفعه آمریکا کمک کرد و با ترور قاسم سلیمانی تلاش کرد تا ایرانی ها ماجرای کشتار آبانماه را فراموش کنند!

*****

احمد خاتمی

میگن بعد از ترور قاسم سلیمانی، وقتی احمد خاتمی در نماز جمعه  گفت از این به بعد آب خوش از گلوی ترامپ !پائین نمی رود، یکی از نمازگزاران گفت حاج آقا، ترامپ که آب نمی خوره، یا شراب می خوره یا پپسی کولا!

*****

بعد ازتهدید های ایران به انتقام گیری درمورد قتل قاسم سلیمانی، امریکا اعلام کرد سه هزار نیروی جدید به خلیج فارس اعزام می کند.

یکی از مشاوران کاخ سفید به ترامپ گفت قربان خلیج فارس پر شده ها ….، فکر می کنید برای سه هزار سرباز دیگه جا داره؟
ترامپ فکری کرد و جواب داد دستور میدم یک کمی مهربون تر و بغل هم بغل هم بشینن که جاشون بشه!

هر کی به فکرخویشه…

درمیان هیاهوی تشیع جنازه قاسم سلیمانی وگریه سردمداران جمهوری اسلامی درتهران، بی بی سی خبر داد که تقاضا برای خرید ارزهای مطمئن همینجور داره میره بالا و پولدارها هی فاتحه می خوانند و هی ین ژاپن می خرند!