چند نمونه از اعتراض و شکایت مسافران خط هوایی ایر کانادا در اهمال در مراقبت از چمدانها و بسته های مسافران هواپیما دیده شده است. 


شهروند ۱۲۳۰  پنجشنبه ۲۱ می  ۲۰۰۹


 

گلوب اند میل ـ۱۶ می: چند نمونه از اعتراض و شکایت مسافران خط هوایی ایر کانادا در اهمال در مراقبت از چمدانها و بسته های مسافران هواپیما دیده شده است. در برخی موارد چمدان ها به گونه ای آسیب دیده که حتی وسایل داخل آن نیز صدمه دیده است و در برخی موارد چمدان با یک تاخیر طولانی به دست مسافر رسیده است.

گابور لوکاس ۲۶ ساله استادیار  دانشگاه منیتوبا در این باره می گوید:«من به قوانین ایر کانادا اعتراض دارم. آنان هیچ مسئولیتی در قبال آسیب دیدن بسته های مسافران نمی پذیرند. و این از لحاظ اخلاقی درست نیست که مسئولیت اشتباه خود را پذیرا نباشیم. من برای دفاع از پولم از این خط هوایی شکایت دارم و فکر می کنم این وظیفه هر شخصی است که به این وضعیت اعتراض کند».

آژانس حمل و نقل کاناداCTA  در اینباره می گوید:« ایر کانادا در شرایط فعلی نه تنها کنوانسیونهای بین المللی را نادیده گرفته، بلکه طبق قوانین و ضوابط حمل و نقل کشوری نیز عمل نمی کند. ایرکانادا از تاریخ ۱۳ می موظف است تا ۹۰ روز به این وضعیت نابسامان رسیدگی کند.»

ایزابل آرتور، سنخگوی ایر کانادا به خبرنگاران گفت:«هم اکنون ایر لاین در حال تغییر سیاست های این خط هوایی است.» لوکاس مسافر معترض به شرایط ایر کانادا معتقد است مسافران باید علیه این شرکت شکایت کنند و آنان را به دادگاه بکشانند.خسارت هر چمدانی که باید ایر لاین بپردازد بین ۵۰ تا ۵۰۰ دلار است و هر شخص شاکی باید بین پنج تا ده هزار دلار برای استخدام یک وکیل بپردازد. وظیفه ماست تا با این شرکت های غیر دولتی بجنگیم تا بدانند نباید حقوق ما را زیر پا بگذارند. من از اینکه یک عضو پارلمان به نام جیم مالوی از حزب لیبرال پیگیر این پرونده است بسیار خوشحالم.»

 لوکاس که اصالتا مجارستانی است سه سال پیش  توانست در دادگاه نووا اسکوشیا خط هوایی کنتینانتال را مغلوب کند و به دلیل کنسل کردن پرواز شش هزار دلار غرامت بگیرد. او ثابت کرد بر این اساس یک کنفرانس بسیار مهم را از دست داده است.  به تازگی نیز توانسته دعوی خود علیه خط هوایی اسکای وست را به پیروزی نزدیک کند. او معتقد است مسافران باید در پی احقاق حقوق خود باشند.