صدای امریکا: خبرگزاری رویترز در گزارشی از کارخانه تولید پرچم‌های ایالات متحده، اسرائیل، و بریتانیا در ایران برای آتش زدن در خیابان‌ها نوشته است. این در حالی است که تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد بسیاری از مردم ایران حتی حاضر نیستند پای‌شان را روی این پرچم‌ها بگذارند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به کارخانه‌ای در شهر خمین اشاره کرده است که زنان و مردان جوان پرچم‌های آمریکا، اسرائیل، و بریتانیا را به صورت چاپ دستی تهیه می‌کنند و بعد پرچم‌ها را آویزان می‌کنند تا رنگ‌هایشان خشک شود.

بنابر این گزارش، این کارخانه به طور میانگین در شلوغ‌ترین ماه‌های خود ۲ هزار قطعه و سالانه بیش از ۱۴۰ هزار متر مربع پرچم ایالات متحده و اسرائیل تولید می‌کند.

در حالی که در راهپیمایی های حکومتی پرچم این کشورها آتش زده می شود، اما ویدئوهای منتشر شده نشان می دهد که مردم ایران از پا گذاشتن بر روی پرچم های امریکا و اسرائیل خودداری می کنند.

این موضوع توجه پرزیدنت ترامپ را نیز به خود جلب کرد و رئیس جمهوری آمریکا خودداری معترضان ایرانی از پا گذاشتن روی پرچم آمریکا را نشانه علاقه آنها نسبت به آمریکا، ‌مردم آمریکا، و رئیس جمهوری آمریکا دانسته و این را یک پیشرفت خواند.

وزارت خارجه ایالات متحده هم در توئیتی نوشت که «ایرانی‌ها تلاش‌های رژیم برای نفرت پراکنی علیه ایالات متحده را رد کرده و گفتند که دشمن واقعی آنها همین جا در خانه است.»

وزیر خارجه اسرائیل نیز در واکنش به پا نگذاشتن مردم ایران بر روی پرچم اسرائیل و آمریکا، گفت که مردم ایران «نفرت پراکنی» را رد کرده‌اند و این اقدام را «امیددهنده برای آینده‌ای بهتر» دانست.

تنش ها بین ایالات متحده و ایران در ماه‌های گذشته پس از کشته شدن قاسم سلیمانی در حمله پهپادی آمریکا به بالاترین حد خود رسید که با حمله تلافی‌جویانه ایران به پایگاه نظامی عراق که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند ادامه یافت. پس از آن یک هواپیمای مسافربری اوکراینی در حمله موشکی از سوی سپاه ساقط شد و ۱۷۶ سرنشین آن کشته شدند.

در این بین بسیاری از ایرانیان که در ماه‌های اخیر برای اعتراض به مقامات ارشد ایران به خیابان‌ها رفتند و شعار « دشمن ما همین‌جاست، دروغ می گند آمریکاست» سر دادند.