در کرمانشاه «آماده باش کامل» اعلام شد

صدای امریکا: مقامات ایران با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر «مشاهده مواردی از ویروس کرونا در اقلیم کردستان عراق»، می گویند که ویروس کرونا به پشت مرزهای غرب کشور رسیده است.

ابراهیم شکیبا، رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه روز پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه از آماده باش کامل تمام نیروها و مراکز بهداشتی و درمانی استان خبر داد و گفت که مراقبت ها در مرز تشدید شده و تمام مسافران ورودی به ایران مورد بررسی قرار می‌گیرند.

پیش از این تصاویری از بررسی مسافران در ورودی فرودگاه بین المللی امام خمینی منتشر شده بود که استاندارد نبودن و رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی ماموران انتقادهای بسیاری را به همراه داشت.

این مقام مسئول به ایسنا گفته است که نگرانی درباره ورود این بیماری به کشور مربوط به مواردی است که افراد علائمی نشان نمی‌دهند، اما می توانند ناقل این بیماری باشند.

هنوز منابع رسمی مشاهده ویروس کرونا در اقلیم کردستان عراق را تایید نکرده اند. با این حال پیش از این نیز وزارت بهداشت ایران در بیانیه ای اعلام کرده بود که «ویروس کرونا به مرزهای ایران نزدیک شده، مشاهده موارد ابتلا در امارات، اقلیم کردستان و موارد مشکوک در عربستان، پاکستان و … از احتمال قریب الوقوع ورود کروناویروس به ایران حکایت دارد.»

گزارش ها حاکی است که آمار قربانیان کرونا در چین به ۱۷۰ نفر افزایش یافته و تعداد مبتلایان نیز از مرز ۷هزار نفر گذشته است.

در حال حاضر چین برای جلوگیری از شیوع این ویروس تمام شهرهای استان هوئبی از جمله شهر ووهان مرکز شیوع این بیماری را قرنطینه کرده است.