شمار مبتلایان در یک کشتی تفریحی ژاپنی ۲۰ نفر

صدای امریکا: ویروس کرونا در چین با سرعت بالا قربانی می گیرد و گزارش‌ها حاکی است که خارج از مرزهای چین آزمایش ۱۰ نفر دیگر در یک کشتی گردشگری که در ژاپن قرنطینه شده، مثبت بوده است.

این در حالی است که شمار قربانیان کرونا در سرزمین اصلی چین به ۵۶۳ نفر رسیده است و آمار مبتلایان در جهان بیش از ۲۸هزار نفر اعلام شده است.

در ژاپن یک کشتی تفریحی، به دلیل مشاهده موارد مبتلا به ویروس کرونا قرنطینه شده و مقامات این کشور روز پنجشنبه گزارش دادند آزمایش ۱۰ نفر دیگر از سرنشینان این کشتی به این ویروس مثبت بوده و آمار مبتلایان در این کشتی به ۲۰ نفر رسیده است.

در هنگ کنگ نیز یک کشتی تفریحی با ۳هزار و۶۰۰ سرنشین که سه مسافر آن مشکوک به ویروس کرونا بودند، در آب‌های این کشور قرنطینه شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به آمار مبتلایان در خارج از مرزهای چین اشاره کرده است که براین اساس تاکنون از جمله در ژاپن ۴۵ نفر، سنگاپور ۲۸ نفر، تایلند ۲۵ نفر، کره جنوبی ۲۳ نفر، هنگ کنگ ۲۱ نفر و استرالیا ۱۴ نفر ابتلایشان به این ویروس تایید شده است.

شمار مبتلایان به کرونا در تایوان ۱۳ نفر، آلمان ۱۲ نفر و در ایالات متحده به ۱۱ نفر رسیده است. ماکائو، مالزی و ویتنام هر کدام با ۱۰ مبتلا در رده های بعدی این آمار قرار دارند.

همچنین وزیر بهداشت تاجیکستان اعلام کرد که ۵۷ شهروند این کشور از چین بازگردانده خواهند شد. از سوی دیگر شبکه بی بی سی فارسی «از قرنطینه شدن چند صد نفر از افراد مظنون به ابتلای به این ویروس» در تاجیکستان خبر داده است.

گزارش‌ها حاکی است که بیش از ۵۰ میلیون نفر در شهر ووهان چین قرنطینه هستند. همچنین در سراسر چین محدودیت های بسیاری اعمال شده و سفرهای داخلی و خارجی به این کشور نیز لغو شده است.