۱-دانشمند حشره شناس نامدار سوئیسی دکتر آگوست فورل (August Forel)  کارشناس بیماری های روانی و اعصاب که تصویر او مدت ها بر روی گرانبهاترین اسکناس سوئیس(یک هزار فرانکی) چاپ شده بود در وصیت نامه ی خود می نویسد:

تعالیم بهائی اهل عالم را در سراسر کره ارض به وحدت و اتفاق و محبت و ائتلاف دعوت می نماید، آرزوی من این است که ترقی نماید و موجب سعادت عالم انسانی گردد.

۲- نویسنده و فیلسوف و رمان نویس شهیر روسی کنت لئو تولستوی (Leo Tolstoy) می نویسد:

من معتقد شده ام که این دین آینده جامعه بشری است و دنیا را متحد خواهد نمود. دیانت بهائی دارای فلسفه ای بسیار عمیق است که نسل حاضر از درک آن عاجز است. تعلیمات بهائی روح این عصر و به مقتضای نیاز بشر پدید آمده است.

۳- نویسنده و سخنران نامدار امریکایی هلن کلر (Helen Keller)  می نویسد:

دیانت بهائی شایستگی آن را دارد که حد اعلای توجه ما را به خود معطوف سازد، چه موضوعی اصیل تر و شایسته تر از اتحاد و امنیت ملت هاست، پیام صلح عمومی بهائی، دارای نیروی زنده فعالهایی است که در قلب هر فرد انسانی، حس مقدس محبت و خدمت به همنوع را ایجاد می کند و سبب سرور و اطمینان قلبی می گردد.

۴- نویسنده بزرگ فرانسوی رومن رولان (Romain Rolland)  برنده جایزه نوبل سال ۱۹۱۶ می نویسد:

من زندگی و فداکاری های حضرت باب و بهاءالله را برای جامعه بشریت خوانده ام و مستغرق دریای تعجب گردیده به عظمت وجودشان پی برده ام.

۵- مخترع امریکایی توماس ادیسون (Thomas Edison) که در سال ۱۹۱۲ حضرت عبدالبهاء را ملاقات نمود، راجع به این موضوع می نویسد:

ملاقات این شخص بزرگوار به من فهماند که تمام اختراعاتی را که من کرده ام به علت وجود عبدالبهاء در جهان و به منظور پیشرفت و ترقی سریع دیانت بهائی بوده است.

۶- شخصیت بزرگ مصری رئیس جامع الازهر شیخ محمد عبده (Abdou) که در سال ۱۹۰۶ حضرت عبدالبهاء را در بیروت زیارت نمود، می نویسد:

ملاقات حضرت عبدالبهاء برای من از دیدن بزرگترین فیلسوف عالم مفیدتر بود. من هیچکس را تا به حال به فطانت و ذکاوت و علم و قدرت حضرت عبدالبهاء ندیده ام. او عالم سرّالخفیات است و اسرار قلوب را می داند و جواب می گوید. به من ثابت شد که روح القدس در وجود او متمرکز می باشد. علم او لدنی و قدرت او الهی است.

۷- نویسنده معروف مصری خلیل جبران (Khalil Gibran) در کتاب پیامبر می نویسد:

هنگامی که به حضور حضرت عبدالبهاء مشرّف شدم احساس کردم که برای نخستین بار در زندگی ام شخصی را دیده ام که از وجودش روح القدس تجلّی می نماید.

خوانندگان عزیز، در صورتی که مایل به دریافت نسخه ای از مقاله فوق از طریق ایمیل هستید و یا راجع به  تعالیم بهائی سؤالی دارید لطفا با ما تماس بگیرید:  پیامگیر:     7400-882-905،    ایمیل:  anyquestionsplease@gmail.com

وب سایت برای برخی از کتابهای فارسی بهائی:      www.reference.bahai.org/fa