صدای امریکا: جمعی از معلمان با عنوان « معلمان عدالت‌خواه ایران» با انتشار بیانیه‌ای انتخابات دروه یازدهم مجلس شورای اسلامی را تحریم کردند و اعلام کردند که هیچ آینده روشنی از پس انتخابات نمی‌بینند.

معلمان عدالت‌خواه ایران پنجشنبه ۱ اسفند این بیانیه را در کانال تلگرامی خود به اشتراک گذاشتند، بیانیه‌ای که در بخشی از آن معلمان اعلام کرده‌اند که ساختار و چینش قدرت در جمهوری اسلامی ایران هرگز مردمی نبوده‌ و موجب ناکارآمدی ساختار نهادهای انتخابی شده ‌است، ناکارآمدی که به گفته این معلمان ریشه در قانون اساسی ایران دارد.

این معلمان در بیانیه خود، سرکوب دستمزد و معیشت اکثریت جامعه، تصویب و اجرای قوانین ضد حقوق زنان، ضد کنوانسیون حقوق کودکان، ضد حقوق اقوام و اقلیت‌ها و سرکوب و زندانی نمودن فعالان مدنی و صنفی را از جمله دلایل تحریم انتخابات عنوان کرده و اعلام کرده‌اند که انتخابات در چهل سال اخیر ناکارآمد بوده ‌است.

در بخش دیگری از این بیانیه معلمان با اشاره به افرادی که به امید تغییر و متاثر از تبلیغات قرار است پای صندوق‌های رای بروند، اتفاقات و فجایع دو سال اخیر از قیام دی‌ماه ۹۶، گرانی بنزین و کشتار خونین مردم در آبان ماه، سقوط هواپیمای اوکراینی، اعتراضات مردمی در دی‌ماه و اعتراضات دانشجویان در بهمن‌ماه را یادآور شدند و گفتند مجلس بعدی برای تثبیت همین فجایع و تقویت ماشین سرکوب شکل خواهد گرفت.

گروه معلمان عدالت‌خواه ایران همچنین اعلام کرده‌اند که همچون گذشته آینده روشنی از پس انتخابات نمی‌بینید و ارائه لیست‌های رنگارنگ از سوی باندهای تبهکاری که چهار دهه جز چپاول و غارت کار دیگری نکردند را بخشی از نمایش انتخابات می‌دانند.

آنها می‌گویند تحریم انتخابات تنها عدم شرکت در انتخابات نیست بلکه شناخت رادیکال از شرایط موجود و تلاش برای تغییر این شرایط است.

پیش از این صدای آمریکا در گزارشی به تحریم انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از سوی برخی زندانیان و گروهی از فعالان مدنی و سیاسی از جمله شیرین عبادی، ۱۲ نفر از فالان زن زندانی و سهیل عربی پرداخته بود.

به گزارش صدای آمریکا، تحریم این دوره از انتخابات متفاوت با دوره‌های دیگر و تنها مختص فعالان و یا زندانیان سیاسی و مدنی نیست؛ بلکه در شبکه‌های اجتماعی نیز به شدت پرطرفدار بوده و بسیاری از کاربران از تحریم انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی حمایت کرده‌اند.

برایان هوک نماینده وزارت خارجه ایالات متحده در امور ایران روز پنجشنبه ۱ اسفند در یک کنفرانس خبری در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده چند مقام ناظر بر انتخابات مجلس از جمله احمد جنتی و محمد یزدی را تحریم کرده است؛ به گفته نماینده وزارت خارجه آمریکا این افراد مردم ایران را از حق برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه محروم کرده‌اند.