صدای امریکا: در حالی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اقدامی کم سابقه تصویب از کلیات بودجه سال ۱۳۹۹ خودداری کرد، یک نماینده مجلس گفت که نمایندگان از ترس کرونا به کلیات بودجه رای منفی دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه ۵ اسفند کلیات بودجه سال آینده را رد کردند تا بررسی آن به سال آینده موکول شده و دولت ناچار به ارائه بودجه چند دوازدهم (بودجه چند ماه از سال) شود.

رد کلیات بودجه در مجلس در حالی رخ داد که یک نماینده مجلس به خبرگزاری ایسنا گفت نمایندگان از ترس ابتلا به کرونا از ترس شیوع بیماری کرونا کلیات بودجه را رد کردند «چرا که در غیر این صورت جلسات مجلس هر روز در دو شیفت ادامه پیدا می‌کرد.»

این نماینده همچنین گفت که در هنگام ورود به مجلس از نظر دمای بدن کنترل شدند که در همین راستا به سه نفر از نمایندگان گفته شده وارد مجلس نشوند، اما آنها علیرغم این توصیه وارد جلسه شدند که یکی از آنها آقای امیرآبادی نماینده قم بود.

احمد امیرآبادی، نماینده قم که روز دوشنبه به دلیل مساعد نبودن حالش جلسه مجلس را ترک کرد، در حاشیه جلسه علنی به خبرنگاران گفته بود که در طی دو هفته حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در قم جان باخته‌اند. وزارت بهداشت ایران این سخنان را رد کرد.