نکته ها ۴۱

شیوع ویروس کرونا و ضرری که به قول آقا (این بیماری منحوس) به دنیا زده سر به میلیاردها دلارمی زند ولی خیلی از این زیان ها به ما مربوط نیست.

به عنوان مثال نوشته اند که  صاحب آمازون یک میلیارد دلار از این بابت ضررکرده. ضرر کرده که کرده باشه. یه جشنی، عیدی، جمعه سیاهی بهش بخوره، جبران می کنه.

بسیاری از این ضرر و زیان ها را می شود یک جورهائی جبران کرد ولی همه را نه. مثلا زیانی که کرونا به امامزاده های ما زده به این سادگی ها جبران شدنی نیست و باید برایش راهی ورای همه راه حل ها پیدا کرد که انگار بعضی ها پیدا کرده اند.

می دانیم که کسادی کسب و کار سالهای اخیر ایران، ناشی از گرانی، بیکاری و بی پولی ست اما قوز بالا قوز بیماری خطرناک کروناست که به علت های فوق اضافه شده.

خانه نشینی مردم برای جلوگیری ازمبتلا شدن به این ویروس که به تجویز پزشکان صورت گرفته، مشکلی است که بسیاری ازکاسب ها را به فکرجبران مافات و یافتن راه حل انداخته است:

برخی از فروشگاه های بزرگ اروپا، سیستم یکی بخر، دوتا ببر را که معمولا در ایام کریسمس مورد استفاد قرار می گرفت به کارگرفته اند. به عنوان مثال سوپرمارکت زنجیره ای آلدی، هر هفته یکی از نان هایش را ارزان می کند تا مردم برای خرید نان ارزان به این سوپرمارکت بیایند و سایراقلام مورد نیازشان را نیز بخرند.

تورهای مسافرتی اروپا قیمت ها را کم کرده اند  یا یکی دو شب به تعداد شب های اقامت اضافه کرده اند.

رستوران ها از سیستم “یک سالاد و نوشابه مجانی هم روش” بهره گیری کرده اند و خوانندگان حرفه ای لس آنجلسی که هرکدام یک لقب نیم متری نیز یدک می کشند، سیستم عکس سلفی یادگاری و امضای افتخاری اضافه بر سازمان را ارائه کرده اند.

 برخی ازخوانندگان عزیزی که دنیا را آب ببرد، آنها را خواب برده و خدا را شکر به غیر از پرکردن حساب های بانکی خود انتظار دیگری از مردم ندارند، گفته اند شما تشریف بیارید، بعد ازتمام شدن برنامه و پایان کنسرت، یه دهن دیگه هم براتون میخونیم و علاوه بر آن آهنگ  اضافه که حالت یک سیخ کباب کوبیده اضافی در چلوکبابی ها را دارد، یک عکس سلفی دو نفره و یک امضای مجانی خوشگل هم به همه شرکت کنندگان هدیه می دهیم که قاب کنند بزنند به دیوار ویک عمر پزش را بدهند!

زیان اصلی را این وسط امامزده ها می کنند که با اعتقادات مردم سروکاردارند .

به مردمی که همیشه به امامزده ها متوسل می شدند که شفا پیدا کنند، خیلی سخت است گفتن این نکته که به امامزاده ها نیائید تا کرونا نگیرید!

حالا بعضی ها آمده اند با لیس زدن ضریح می خواهند مردم را متقاعد کنند که ضریح ضد میکروب و ضد ویروس است تا معتقدان  دوباره راه بیفتند، سرکیسه را شل کنند و به خاطر یکی دو هفته ای که نرفته اند، مبلغی اضافه هم توی ضریح بریزند وجبران مافات کنند.

ارزان ترین میوه کدومه؟ برای رهبرمیخوام!

دکترعلیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و پزشک معتمد رهبر، درمورد زندگی شخصی وخورد وخوراک ایشان مصاحبه ای داشته اند که گویا نیوز منتشرکرده . آخرین پاراگراف این مصاحبه که عینأ کپی شده چنین است:

“ما از نظر نوع غذایی مثل نان و ماست و یا نان و پنیر که ایشان بخصوص در اوائل رهبری می‌خوردند راضی نبودیم و به حضرت آقا می‌گفتیم که سن شما دارد بالا می‌رود و شما نیاز به غذای مناسب‌ تری دارید، یا تا همین چند ماه قبل ایشان به‌خاطر زندگی کردن مثل طبقات پایین جامعه میوه نمی‌خوردند، اما بالأخره برای سلامتی‌شان قانعشان کردیم که میوه بخورند. [بعد شنیدم که] از محافظانشان پرسیده‌اند که ارزان‌ترین میوه کدام است و آن میوه را تهیه کرده بودند.”

کرونای کم چربی وپرچربی !

اسحاق جهانگیری معاون روحانی

ظاهرن چینی ها دوجورکرونا تولید کرده اند و به ایران صادرکرده اند، کم چربی و پرچربی!
پرچربیش زورش به مردم عادی میرسه، خطرناک و کشنده است از هیچ جورماسکی نمی ترسه و یقه کسی را که گرفت به سادگی دست ازسرش برنمی داره و تا پدرصاحاب بچه را درنیاره ول نمی کنه .
مدل کم چربیش مخصوص مقامات ایران تولید شده. کم ملاته و نه تنها خطری نداره، تزئینیه و شخص را بامزه وشوخ هم می کنه .
مسئولینی که به نوع کم چربیش مبتلا میشن، میان توی تلویزیون، با خنده میگن منهم کرونائی شدم، چند روزی هم پیداشون نیست بعد هم خوشحال و خندان برمی گردن سرکاروزندگی شون !

انتقام!

انتقام سختی ازکرونا خواهیم گرفت، بگذارخارجی ها واکسنش را بسازند !


آزمایشها نشان داده چقدرآدم مشکوک بین مسئولان کشورمان هست.
مشکوک به کرونا البته، سوء تفاهم نشود !



شکلات تلخ که به بازارآمد، باید می فهمیدیم که زندگی مان دارد تلخ تر از گذشته می شود!


ضد عفونی باسن درچین!

چینی های بی اعتقاد به پنبه و روغن بنفشه! زیرورو و پس و پشت مردم را هم ضد عفونی می کنند تا ازشیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنند.

ترس ازکرونا و خانه نشینی مردم باعث اصلاح و بازسازی ترانه معروف تاجیکی شد:

شهرخالی، کوچه خالی، خانه ها پر!

مثل جراحان قلب !

خانمم توی اینترنت عکسی دیده بود از شلوغی سوپرمارکت ها و توصیه کرد صبح زود بروم خرید که تا نان وپنیرتمام نشده چیزی پیدا کنم. و بخرم . فروشگاه ها خیلی معمولی بود و از پنج تا صندوق فروشگاه فقط یکیش بازبود! خریدم را که کردم و برگشتم، یکسر رفتم به حمام و شروع کردم به شستن دستهایم. البته نه آنجور که شما دستهایتان را می شوئید، آنجوری که دکترها توی تلویزیون توصیه می کنند ،مثل جراحان قلب!

جوری انگشتهایم را از جلو به عقب، و از عقب به جلو می کشیدم و فشار می دادم که بعضی هاش نزدیک بود کنده بشه و از جا دربیاد!
وقتی بالاخره خسته شدم، با آرنجم در دستشوئی را بازکردم، دستهایم را مثل جراحان گرفتم رو به بالا و همانجورکه با احتیاط پشت میز صبحانه می نشستم، در نقش جراحی که می خواهد عمل قلب باز انجام بدهد، به همسرم گفتم کارد لطفن. ظرف پنیر را هم با آرنجت هل بده طرف من …

هم او خنده اش گرفت و هم من، بعد ضمن این که مشغول خوردن شدیم گفتم بدیهی است رعایت بهداشت و نظافت بد نیست و ضرری ندارد، ولی می دانی اگر دستهای من به ویروس کرونا آلوده شده باشد چند جا را باید ضد عفونی کنیم و بعد صبحانه بخوریم؟ و شروع کردم به شمردن:

تمام چیزهائی را که خریده ام، دسته سبد خرید، پول خرد هائی که از فروشنده گرفته ام، دستگیره های ماشین، سوئیچ، فرمان اتوموبیل، دکمه های آسانسور، تمام دستگیره های خانه، بند کفشم، لباس هائی را که عوض کرده ام…

خانمم گفت میذاری این نون و پنیرو چائی به دلمان بچسبه یا نه؟ وهر دو مشغول خردن شدیم چون چای را مدتی بود ریخته بود و سرد می شد.

اصلا توجه نکردید که خوردن را بدون واو نوشتم؟ خوردن با عجله که باشد، واوش هم خورده می شود!

Top of Form

Bottom of Form

گرانفروشی الاغ ها!

سیگارعنبرنسارا (پشگل الاغ) به نخی سه هزارتومن رسیده است. چون این جنس جزء تحریم های آمریکا نیست و ازخارج هم وارد نمی شود، به احتمال زیاد الاغ ها تولیدشان را کم کرده اند که قیمت را بالا ببرند!

به منظور این که الاغ و تولیداتش عنبرنسارا را دست کم نگیرید، با استفاده از باشگاه خبرنگاران جوان که خودشان نوشته اند بزرگترین خبرگزاری فارسی زبان دنیاست، فشرده خواص این ماده معجزه آسا را معرفی می کنم:

https://www.yjc.ir/fa/news/6650827

نگاهی کلی به خواص درمانی عنبر نسارا

کاهش حجم خونریزی در زمان پریود

کوتاه نمودن زمان پریود

درمان کننده عفونت‌های واژینال

تقویت کننده تار‌های صوتی

درمان کننده سینوزیت

درمان خارش‌های پوستی

بند آوردن خون دماغ

درمان کننده سرماخوردگی

بهترین درمان برای بیماری آسم

برطرف کننده زخم‌های چرکین

درمان بواسیر

تسهیل روند زایمان طبیعی

درمان صرع

پیشگیری از پوسیدگی دندان

درمان آفت دهان