صدای امریکا: پرزیدنت ترامپ به همراه تیم ویژه مبارزه با ویروس کرونا در کاخ سفید برای چندمین روز متوالی در کنفرانس خبری حاضر شد و به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت.

رئیس جمهوری ایالات متحده روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند تاکید کرد که ارائه خدمات درمانی از راه دور در سراسر آمریکا به صورت گسترده‌ای توسعه خواهد یافت تا جلوی شیوع این همه‌گیری جهانی گرفته شود. بیمه درمانی هزینه این خدمات را پوشش خواهد داد و بیماران می توانند از طریق اسکایپ، فیس‌تایم و یا تلفنی خدمات را دریافت کنند.

پرزیدنت ترامپ اعلام کرد طرحی در حال حاضر در جریان مذاکره با کنگره است تا به تمامی صنایع کوچک و متوسط و شرکت‌های بزرگی که خسارت دیده‌اند، کمک مالی به شکل سریع پرداخت شود.

به گفته او روحیه بزرگ و فعالی در همه – هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان – دیده می‌شود.

استیون منوشن وزیر خزانه‌داری ایالات متحده نیز در این کنفرانس خبری با اشاره به تاکید پرزیدنت ترامپ بر کمک مالی به آمریکایی‌ها اعلام کرد: آمریکایی‌ها اکنون به پول نیاز دارند و ظرف دو هفته آینده این موضوع اجرایی خواهد شد.

آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد طرح وزیر خزانه‌داری آمریکا شامل ۸۵۰ میلیارد دلار است که گام‌هایی جدی و بزرگ برای کمک به اقتصاد و مردم آمریکا در نظر دارد.

پیش از این سناتور میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهور‌ی‌خواه سنا اعلام کرده بود تا زمانی که طرحی جدی برای کمک به اقتصاد و مردم آمریکا به نتیجه نرسد، سنای آمریکا تعطیل نخواهد شد.