بخش انگلیسی  رهبران دولت و کنگره ایالات متحده در ساعات آغازین چهارشنبه از توافق بر سر یک بسته نجات اقتصادی ۲ هزار میلیارد دلاری برای کمک به کارگران و کارمندان و شرکت های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

متن این لایحه چهارشنبه منتشر می شود و پس از آن در سنا به رای گذاشته خواهد شد. اگر سنا آن را تصویب کند، برای رای بعدی به مجلس نمایندگان ارجاع می شود.

سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در سنا، گفت این لایحه از مطلوب مورد نظر فاصله زیادی دارد؛ اما پس از بهبودهای حاصل شده طی روزها مذاکره باید به سرعت تصویب شود: «ما بر سر بزرگترین بسته نجات اقتصادی در تاریخ آمریکا توافقی دو حزبی داریم.»

سناتور میچ مکانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه در سنا، گفت «کمک در راه است.»

مکانل این لایحه را خبری خوب برای پزشکان و پرستاران در سراسر کشور توصیف کرد که به منابع مالی و تجهیزات حفاظتی بیشتری مانند ماسک برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیاز دارند.

رهبر جمهوریخواهان در سنای ایالات متحده این بسته نجات اقتصادی را همچنین خبری خوب برای خانواده ها عنوان کرد که در تزریق هزاران میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا قرار است چک هایی دریافت کنند: «این در عمل یک سرمایه گذاری در سطح دوران جنگ در کشورمان است.»