شهروند- دیوید سیدو (David Sidoo)، تاجر و خیّر اهل ونکوور و فارغ التحصیل دانشگاه بریتیش کلمبیا متهم به تقلب و رشوه دادن در ایالات متحده ی امریکاست.


دیوید سیدو

سیدو متهم است که طی هشت سال ، از طریق تقلب در امتحانات ورودی کالج، به بسیاری از دانشجویان از جمله پسران خودش کمک کرده است که بتوانند این امتحان را از سر گذرانده و وارد کالج در ایالات متحده ی آمریکا شوند.

سیدو همچنین متهم است که ۲۰۰,۰۰۰ دلار رشوه داده است تا دو پسرش در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ بتوانند امتحان SAT را قبول شوند و جوانترین این پسرها به دانشگاه کالیفرنیا – برکلی وارد شده است.


فلیسیتی هافمن – لوری لاگلین

سیدو توانسته است با رشوه دادن جواب غلط دانشجویان را به صحیح تغییر داده و شخصی را استخدام کند تا امتحان های استاندارد ورودی کالج در آمریکا را که ACT و SAT نامیده می شوند در بین سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۹ برای دانشجویان خریداری کند. سیدو در این اتهامات تنها نیست و ۵۰ نفر دیگر، شامل دو بازیگر مشهور هالیوودی به نامهای فلیسیتی هافمن، لوری لاگلین، نیز در این رشوه دادن و کمک به دانشجویان سهیم بوده اند.

سیدو سالها به بازی حرفه ای فوتبال در لیگ فوتبال کانادا مشغول بود و سپس وارد تجارت شد. او توانسته است جایزه ی Global Punjabi Society Excellence برای تجارت و جایزه ی NRI Institute Pride of India Philanthropy برای کارهای خیرخواهانه دریافت کند.