صدای امریکا: خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از چهار فرد مطلع می‌گوید که هکرهای مرتبط با حکومت ایران در زمان شیوع ویروس کرونای جدید (بیماری کووید-۱۹) سعی کردند به ایمیل های شخصی اعضای سازمان بهداشت جهانی نفوذ کنند.

طبق این گزارش که روز پنجشنبه ۱۴ فروردین منتشر شده است، این که آیا هکرها توانسته‌اند به اطلاعات ایمیل کارمندان دسترسی پیدا کنند یا نه هنوز مشخص نیست.

این حملات نشان می دهد که کارمندان سازمان بهداشت جهانی و دیگر نهادهای حاضر در خط مقدم مبارزه با بیماری کووید-۱۹، مورد حملات دیجیتال پیاپی هکرهایی که به دنبال اطلاعات درباره شیوع آن هستند، قرار گرفته اند.

تلاش تازه برای هک ایمیل ها از دوم ماه گذشته میلادی (مارس) ادامه داشته است و شامل تلاش ها برای سرقت گذرواژه‌های (رمز عبور) کارکنان آن سازمان بوده است.

رویترز می گوید سخنگوی سازمان بهداشت جهانی تایید کرده است که ایمیل های شخصی کارکنان آن سازمان از طریق اقدامات موسوم به «حملات فیشینگ» مورد حمله هکرها قرار گرفته است؛ اما افزود که سازمان بهداشت جهانی نمی داند که چه کسی پشت این حملات است. او گفته است که تا آن جا که سازمان می‌داند هیچکدام از حملات موفقیت آمیز نبوده است.