بخش انگلیسی صدای آمریکا – «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در ایالات متحده» هشدار می دهد که همه، حتی کسانی که علائم بارزی از بیماری ندارند، ممکن است ناقل ویروس کرونا باشند.

«مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» موسوم به «سی دی سی» روز چهارشنبه نتیجه یک پژوهش انجام گرفته در سنگاپور را تائید کرد. در آن پژوهش آمده است ۱۰ درصد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا توسط افرادی پخش شده که هیچ علائمی از بیماری نداشته‌اند. در این مطالعه ذکر شده حتی افرادی که به «کووید۱۹» مبتلا شده و بهبود یافته اند نیز می‌توانند همچنان عامل سرایت بیماری باشند.

«سی دی سی» می گوید این پژوهش تائیدی بر ضرورت فاصله‌گیری اجتماعی است.

دکتر رابرت ردفیلد، مدیر «سی دی سی»، در مصاحبه ای رادیویی هشدار داد که ممکن است در اواخر پاییز موج دیگری از ویروس کرونا در راه باشد و سازمان تحت ریاست او برای آن آماده می شود.

رئیس سازمان بهداشت جهانی چهارشنبه پیش بینی کرد شمار مبتلایان در سراسر جهان به زودی به ۱ میلیون نفر برسد.

پرزیدنت دونالد ترامپ در کنفرانس خبری چهارشنبه کاخ سفید گفت ذخیره استراتژیک ملی ایالات متحده از تجهیزات حفاظتی درمانی تقریبا خالی شده است.

در پی تماس تلفنی پرزیدنت ترامپ و ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، روز چهارشنبه یک هواپیمای باربری روسیه مملو از تجهیزات حفاظتی درمانی در نیویورک به زمین نشست.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه حدود ۲۳۰۰ نفر اعلام شده است، اما بعضی پزشکان روس می گویند آمار واقعی به مراتب بیشتر است