صدای امریکا: وزارت بهداشت ایران از مرگ ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و در مجموع اعلام کرد که تاکنون چهار هزار و ۱۱۰ نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز پنجشنبه ۲۱ فروردین گفت که طی ۲۴ساعت گذشته هزار و ۶۳۴ مورد ابتلا به کرونا شناسایی شده و آمار مبتلایان در ایران به ۶۶هزار و ۲۲۰ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت این آمار را به تفکیک استانی اعلام نمی کند. از سوی دیگر مقامات دولت از بازگشایی دوباره واحدهای صنفی در ایران خبر داده اند.

هادی یزدانی، پزشک و از اعضای «حزب اتحاد ملت ایران اسلامی» در صفحه توئیتر خود با انتشار تصویر یک نامه از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خطاب به کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت نوشت: «آقای سخنگوی وزارت بهداشت! چرا باید برای صدور گواهی فوت افراد کرونا مثبت یا مشکوک به کرونا با نماینده‌ی سپاه پاسداران تماس گرفته شود؟»

این اولین بار نیست که فضای امنیتی در دوران بحران کرونا در ایران خبرساز شده است. محدودیت در اطلاع رسانی، دخالت نهادهای امنیتی و همچنین غفلت آگاهانه در استفاده از خط هوایی دولتی «ماهان ایر» مرتبط با سپاه و نیروی قدس که پروازهای خود را علی رغم شیوع کرونا به چین ادامه داد، از جمله این موارد است.