صدای امریکا: در ادامه بحران جهانی کرونا، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ نفر به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده اند و تاکنون، نزدیک به ۸۹هزار و ۵۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در حالی که بسیاری از کشورها با شیوع گسترده کرونا مواجه هستند، مقامات کاخ سفید گفته‌اند که با توجه به تلاش‌های انجام شده برای کاهش تلفات کرونا، این خوش‌بینی وجود دارد مرگ پیش بینی شده بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر براثر این ویروس در این کشور رخ ندهد.

براساس پیش بینی یک دانشکده پزشکی در دانشگاه واشنگتن درآمریکا انتظار می رود طی چهار ماه آینده ۶۰هزار نفر در آمریکا براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست بدهند.

از سوی دیگر سازمان آکسفام، یکی از سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی در جهان از احتمال گسترش فقر در بین نیم میلیارد نفر براثر تبعات ناشی از کووید ۱۹ در جهان هشدار داده است.

اما در ادامه بحران کرونا در جهان چین روز چهارشنبه از ثبت ۶۴ مورد جدید به کرونا در این کشور خبر داد. در حال حاضر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۸۱ هزار و ۸۶۵ نفر رسیده است. این در حالی است که چین در ماه فوریه قرنطینه را در چندین شهر خود کاهش داده است.

در استرالیا کمترین موارد ابتلا به کرونا طی سه هفته اخیر در روز چهارشنبه ثبت شد. براساس اعلام این کشور تنها ۹۶ مورد ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور ثبت شده است. وزیر بهداشت استرالیا این موضوع را یک «نشانه امیدوارکننده» برای مهار این بیماری توصیف کرده است. در استرالیا بیش از ۶هزار مبتلا و ۵۱ مرگ براثر کرونا ثبت شده است.

در بریتانیا نخست وزیر بریتانیا که به کووید ۱۹ مبتلا شده همچنان تحت مراقبت ویژه قرار دارد با این حال مقامات دولت بریتانیا حال عمومی او را رو به بهبود گزارش کرده‌اند.

همچنین کرونا باعث محدود شدن عملیات نظامی در یمن نیز شده است. سخنگوی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، گفت که نگرانی در مورد شیوع احتمالی کرونا در یمن تا حدودی منجر به متوقف شدن اقدامات نظامی در این کشور است. تاکنون هیچ گزارشی از کووید ۱۹ در یمن گزارش نشده است.