صدای امریکا: وزارت بهداشت با اعلام شناسایی هزار و ۶۱۷ بیمار جدید طی ۲۴ساعته گذشته آمار کلی مبتلایان به کرونا در ایران را تا کنون ۷۳هزار و ۳۰۳ نفر اعلام کرد.

براساس آمار رسمی در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۱ بیمار کووید۱۹ جان باخته‌اند و تاکنون شمار تلفات کرونا در ایران به ۴هزار و ۵۸۵نفر رسیده است.

این آمار در حالی است که دولت روحانی از ۲۳ فروردین ماه سخت‌گیری‌های اجتماعی را کاهش داده است. همچنین نگرانی از واقعی نبودن تعداد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در ایران همچنان وجود دارد. چندی پیش یک مقام سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده بود که این آمار تنها یک پنجم شمار واقعی مبتلایان به کرونا در ایران است.

در ادامه بحران کرونا در جهان، شمار قربانیان کووید۱۹ در ایالات متحده به بیش از ۲۰هزار نفر رسید که این آمار از تعداد مرگ براثر کرونا در ایتالیا نیز پیشی گرفته است.

شمار مرگ مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۲۰هزار و ۵۸۰ نفر رسیده و آمار مبتلایان نیز ۵۳۳هزار و ۱۵۵ نفر گزارش شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که در روز شنبه مرگ ۷۸۳مبتلا به کووید۱۹ در نیویورک ثبت شده است و این ایالت همچنان درگیر بحران کرونا است. همچنین احتمال افزایش میزان مرگ براثر این ویروس در شهرهای مرکزی آمریکا وجود دارد.

همچنین یورو نیوز اعلام کرده است که براساس آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر و شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ نیز به بیش از ۱۱۴ هزار نفر رسیده است.

اسپانیا، ایتالیا، و فرانسه پس از آمریکا بیشترین شمار ابتلا را دارند. در اسپانیا تا کنون ابتلای بیش از ۱۶۹ هزار نفر به کووید ۱۹ ثبت شده و بیش از ۱۷هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. در ایتالیا نیز بیش از ۱۵۶ هزار نفر مبتلا هستند و مرگ بیش از ۱۹ هزار نفر گزارش شده است. شمار مرگ به دلیل ابتلا به کرونا در بریتانیا به بیش از ۱۰هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.

اما چین بالاترین شمار روزانه مبتلایان در پنج هفته اخیر را گزارش کرده است. براساس اعلام مقامات این کشور روز یکشنبه ۱۰۸ مورد جدید کرونا در چین ثبت شده است. این در حالی است که آمار رسمی ارائه شده توسط دولت چین، قابل راستی‌آزمایی و تایید توسط کارشناسان مستقل نیست و از این رو نمی‌تواند به عنوان آمار معتبر و نهایی تلقی شود.

همچنین در فرانسه امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور، روز دوشنبه هشدار داد که ادامه قرنطینه برای چند هفته دیگر در فرانسه ادامه خواهد داشت. فرانسه روز یکشنبه، تعداد کمتری از تلفات روزانه به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ را گزارش داده بود.

اسپانیا، دیگر کشور اروپایی که با شمار بالای مرگ و ابتلا به کرونا روبرو است، از آمادگی برای بازگشایی بخش‌هایی از اقتصاد این کشور خبر داده است. این تصمیم دولت اسپانیا پس از کاهش شمار قربانیان طی روزهای اخیر گرفته شده است. با این حال پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، اعلام کرده که «ما همه مایل به بازگشت به خیابان‌ها هستیم. اما آرزوی ما پیروزی بزرگتر در این نبرد است..»

تعداد مبتلایان به کرونا در آلمان نیز به بیش از ۱۲۷هزار نفر رسیده است. شمار مبتلایان روز یکشنبه ۲هزار و ۵۳۷ نفر اعلام شد که این آمار نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است.