رادیو فردا- بنا بر تازه‌ترین آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۰۶ تن دیگر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

با احتساب این آمار تازه، تعداد کل مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در آمار رسمی جمهوری اسلامی به ۷۷ هزار و ۹۹۵ تن رسیده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی، همچنین گفت که در شبانه‌روز گذشته ۹۲ تن دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته آقای جهانپور بیش از ۳۵۰۰ نفر نیز با وضعیت حاد در بیمارستان‌های ایران بستری هستند.

این آمار در حالی به صورت روزانه اعلام می‌شود که در روزهای اخیر برخی مقامات جمهوری اسلامی اذعان کرده‌اند که آمار واقعی مبتلایان و درگذشتگان بسیار بیشتر از آمار رسمی است.

روز سه‌شنبه علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، با اعلام این که امکان برآورد دقیق همه مبتلایان به ویروس کرونا در هیچ کشوری نیست، گفت: «این که چندین برابر آمار اعلام‌شده مرگ داریم، قطعاً درست است.»

اشاره آقای رئیسی احتمالاً به برآورد مرکز پژوهش‌های مجلس بود که در روزهای گذشته با انتشار گزارشی بر اساس تخمین‌ها اعلام کرد که آمار واقعی تعداد افراد جان‌باخته حدود دو برابر و آمار مبتلایان بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.