وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد که آمریکا از چین خواسته است تا بازارهای فروش حیوانات وحشی را تعطیل کنند.

به گزارش رویترز، مایک پمپئو، با اشاره به ارتباط بین بازار حیوانات وحشی و بیماری‌هایی با منشاء این حیوانات در چین، گفت که آمریکا از این کشور خواسته است تا بازارهای فروش حیوانات وحشی را برای همیشه تعطیل کند.

وزیر خارجه آمریکا یادآور شد که پکن به‌موقع شیوع ویروس کرونا را به جهان اطلاع نداده است و افزود: آن‌ها قوانین سازمان جهانی بهداشت را نقض کرده و تا یک ماه انتقال انسان‌به‌انسان این ویروس را گزارش ندادند تا این‌که این بیماری در تمام استان‌های این کشور گسترش یافت.

پمپئو افزود: چین انجام آزمایش‌‌های جدید ویروس را متوقف کرده است. همچنین نمونه‌های موجود را از بین برد و آن‌ها را با جهان به اشتراک نگذاشت تا پیگیری پیشرفت این بیماری غیرممکن شود.

پیش از این نیز مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، در گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی حزب کمونیست چین خواستار شفافیت کامل آن کشور در مورد مقابله با بیماری کووید-۱۹ شده بود.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرده بود که براساس اسنادی که به دست آورده و تخمین متخصصین، بیش از ۳هزار نفر در چین طی تقریبا یک هفته سکوت دولت این کشور به کرونا مبتلا شده‌ بودند.

پرزیدنت ترامپ نیز با انتقاد از سازمان بهداشت جهانی گفته بود که این سازمان اطلاعات چین در مورد شیوع ویروس را نیازمود و حتی ممنوعیتی برای سفر به چین اعلام نکرد.

پیش از این شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در گزارشی محرمانه به پرزیدنت ترامپ گفتند چین در اعلام آمار مبتلایان و مرگ در ویروس کرونا، مخفی کاری کرده و اطلاعات را دستکاری شده و غیرواقعی منتقل کرده است.

صىای امریکا