رادیو فردا: وزیر خارجه آمریکا می‌گوید برای دفاع از نیروهایمان هر کاری که لازم باشد خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب ماهواره نظامی سپاه پاسداران، آن را یک تهدید علیه ایالات متحده خواند و گفت: آنها قول داده بودند که تمام برنامه‌های موشکی و ماهواره‌ای‌شان اهداف غیرنظامی دارد.

مایک پومپئو شامگاه چهارشنبه سوم اردیبهشت در مصاحبه با شبکه خبری فاکس گفت: «شخصی هم که این پرتاب زیر نظارت او انجام گرفت ژنرال حاجی‌زاده است؛ همان کسی که نیروهایش، همین چند هفته پیش، یک هواپیما را سرنگون کردند و ۱۷۶ غیرنظامی بی‌گناه را کشتند».

وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پیش از این مصاحبه، در نخستین واکنش به پرتاب ماهواره نظامی سپاه پاسداران، آن را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل خوانده و گفته بود ایران باید در این زمینه پاسخگو باشد.

مایک پومپئو درباره توئیت دونالد ترامپ که فرمان داده است نیروی دریایی آمریکایی با هرگونه مزاحمت قایق‌های سپاه مقابله کند گفت: «برای دفاع از نیروهایمان و برای بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران هر کاری که لازم باشد خواهیم کرد».

او همچنین با اشاره به ماجرای دستگیری ۱۰ ملوان آمریکایی در خلیج فارس در سال ۹۴ گفت: «جان کری معذرت‌خواهی کرد تا آنها را بازگرداند. این رویکردی بسیار متفاوت از رئیس‌جمهورمان [دونالد ترامپ] است. او وظیفه حفاظت از نیروهای‌مان را، هرجا که باشند، بسیار جدی می‌گیرد.»

راىیو فرىا