نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل درباره پرتاب ماهواره نظامی سپاه پاسداران، اعلام کرد که ایران قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران را به نقض قطعنامه شورای امنیت در پی پرتاب ماهواره به فضا متهم کرد و گفت که ایران همچنان به نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل نیز ادامه می‌دهد.

در بیانیه‌ای که نمایندگی آمریکا در سازمان ملل منتشر کرده است با اشاره به «تروریستی» بودن سپاه و نقش اصلی آن در برنامه فضایی ایران، اعلام کرد که این موضوع «ادعای پوچ ایران» درباره «ماهیت مسالمت آمیز بودن برنامه فضایی آن» را نشان می دهد و این [برنامه مسالمت آمیز] نیست.

به نوشته آسوشیتدپرس، نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در یک جلسه غیر رسمی کارشناسان کمسیون شورای امنیت که نظارت بر اجرای قطعنامه را انجام می دهد، این موضوعات را مطرح کرده است.

همچنین در این نشست ایالات متحده با اشاره به نقض تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل از سوی ایران یادآور شد که ایران همچنان در مناطقی مانند یمن، لبنان، سوریه، عراق و بحرین به ارسال سلاح به گروه های تروریستی و شبه نظامیان ادامه می دهد.

پیش از این نیز وزیر خارجه ایالات متحده برنامه فضایی ایران را خطرناک و غیرصلح‌آمیز خوانده و گفته بود که دولت آمریکا هرگز ادعای جمهوری اسلامی مبنی بر غیرنظامی بودن این برنامه را باور نکرده است.

او همچنین گفته بود: «رژیم ایران به جهان گفت که برنامه نظامی که شامل موشک و ماهواره باشد، ندارد؛ ولی این سپاه پاسداران  بود که اعلام کرد یک ماهواره را در مدار زمین قرار داده است.»

دولت پرزیدنت ترامپ برنامه ایران برای پرتاب ماهواره را پوششی برای برنامه موشکی ایران می‌داند.

صدای امریکا