توصیه کارشناسان: استفاده از سیستم‌های خرید و پرداخت آنلاین و تلفنی

آیا ویروس کرونا روی اسکناس دوام می آورد؟ پاسخ این پرسش مثبت است.

به گزارش آسوشیتدپرس، با این وجود کارشناسان می‌گویند خطر ابتلا به ویروس جدید کرونا از طریق پول نقد، در مقایسه با راه اصلی سرایت این ویروس، یعنی انتقال فرد به فرد، کم است.

تاکنون بسیاری از کسب‌وکارهای سراسر جهان استفاده از پول نقد را ممنوع کرده‌اند و دولت‌ها نیز روند‌های محتاطانه‌ای را به کار گرفته‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا توصیه می‌کند که در صورت امکان از روش‌های پرداخت بدون تماس دست، مثل خرید کالا از طریق تلفن یا خرید اینترنتی، استفاده شود. ولی اگر مجبور هستید که از پول نقد یا کارت اعتباری استفاده کنید، دست‌هایتان را بلافاصله با ژل یا اسپری ضدعفونی‌کننده دست تمیز کنید.

آیا ویروس کرونا روی تلفن همراه زنده می‌ماند؟‌

اگر تلفن همراه به ویروس کرونا آلوده شود، باید مثل دیگر سطوحی که با دست انسان زیاد تماس دارند، ضدعفونی شود.

تلفن‌های همراه نیز مانند دیگر وسایلی که با دست انسان در تماس دائم هستند، ممکن است به ویروس کرونا آلوده شوند و به همین جهت باید هر روز آنها را ضدعفونی کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های دولت فدرال آمریکا (سی‌دی‌سی) ضدعفونی روزانه گوشی تلفن، صفحه‌کلید کامپیوتر، تبلت‌ها، و دیگر وسایل الکترونیک شخصی را به همه کاربران توصیه می‌کند.

یک تحقیق آزمایشگاهی نشان داده که ویروس کرونا روی سطوحی مانند پلاستیک و فولاد ضدزنگ می‌تواند دو تا سه روز زنده بماند.

توصیه شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی این است که در عین حال مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده‌ها نباید وارد تلفن و دستگاه‌های دیگر شوند. بنابراین، باید از فروبردن گوشی داخل مایع شوینده یا پاشیدن مستقیم مواد ضدعفونی‌کننده به آن پرهیز کرد.

نکاتی که باید در استفاده از رستوران ها به کار برد

با کاهش شمار مبتلایان به کووید۱۹ در برخی از کشورها، رستوران‌ها با رعایت نکات بهداشتی درهای خود را دوباره به روی مشتریان باز کرده‌اند و مردم پس از هفته‌ها قرنطینه می‌توانند بار دیگر از محیط رستوران لذت ببرند‌‌.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا می‌گوید مدرکی مبنی بر اینکه ویروس جدید کرونا از طریق غذا منتقل می‌شود در دست نیست و این ویرو‌س بیشتر از طریق بذاق دهان و بینی در تماس افراد با یکدیگر منتقل می‌شود. کارشناسان بهداشتی از مردم خواسته‌اند تا هنگام رفتن به رستوران، چند نکته را مد نظر قرار دهند:

تماس نزدیک را به حداقل برسانید

از لمس سطوح مشترک تا جایی که می‌توانید بپرهیزید، دست خود را پیش از غذا خوردن با صابون یا ژل ضدعفونی‌کننده تمیز کنید و در صورت امکان از گزینه پرداخت بدون تماس با گارسون استفاده کنید.

فاصله اجتماعی را رعایت کنید

بسیاری از رستورانها پس بازگشایی، میز و صندلی‌ها را با فاصله دو متر از هم قرار داده‌اند. در رستورانهایی که این قانون را رعایت نکرده و‌ شلوغ هستند غذا نخورید.

رستورانهای تمیز را انتخاب‌ کنید

سعی کنید در رستورانهایی غذا بخورید که نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند و کسانی که مسئول تهیه غذا هستند از ماسک و دستکش استفاده کنند.

اگر بالای ۶۰ سال هستید و یا پیشینه بیماری دارید بیشتر احتیاط کنید

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا به افراد مسن و یا کسانی که پیشینه بیماری‌های قلبی، ریوی و یا دیابت دارند توصیه می‌کند در صورتی که ویروس هنوز در محل زندگی‌شان وجود دارد تا جایی که می‌توانند خانه بمانند و از غذاخوردن در رستوران صرف نظر کنند.