خبرگزاری رویترز به نقل از اطلاعات وب سایتی که کشتی‌ها را ردیابی می کند،‌ گزارش داد یک تانکر نفتکش ایرانی حامل سوخت عازم ونزوئلا شده است.

رویترز با استناد به اطلاعات وب سایت «رفینیتیو ایکون» روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت گزارش داد که براساس داده‌های موجود این نفتکش متوسط با پرچم ایران، اواخر ماه مارس در بندرعباس بارگیری کرده و روز چهارشنبه از کانال سوئز عبور کرده است.

بنابر این گزارش در ماه گذشته چندین پرواز مواد و تجهیزات پالایشگاهی لازم برای راه‌اندازی پالایشگاه کاردون با ظرفیت ۳۱۰ هزار بشکه در روز، از تهران به ونزوئلا فرستاده شده است.

همچنین پیش از این خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده بود که ونزوئلا برای پرداخت هزینه های تعمیر تاسیسات نفتی خود معادل حدود ۵۰۰ میلیون دلار آمریکا، به ایران شمش طلا داده است.

ایران و ونزوئلا هر دو تحت تحریم آمریکا هستند و به نوشته بلومبرگ، این همکاری باعث دسترسی ایران به منابع مالی تازه می شود و به ونزوئلا امکان این را می دهد که عرضه محصولات پتروشیمی آن به طور کامل قطع نشود.

وزیر خارجه ایالات متحده با اشاره به همکاری ونزوئلا و ایران گفته بود که بزرگترین قربانیان، مردم ایران و مردم ونزوئلا هستند.

صدای امریکا