پرزیدنت دونالد ترامپ ساعتی بعد از اعلام رسمی آزادی مایکل وایت در توئیتر خود به این خبر واکنش نشان داد و گفت از تلاش برای آزادی همه شهروندان آمریکایی گروگان‌ گرفته شده دست بر نمی‌دارد.

پرزیدنت ترامپ روز پنجشنبه ۱۵ خرداد در دو توئیت نوشت:‌ «با خرسندی اعلام می‌کنم مایکل وایت، کهنه‌سرباز نیروی دریایی آمریکا، که برای مدت ۶۸۳ روز توسط ایران بازداشت شده بود، سرنشین یک هواپیمای سوئیسی است که همین حالا آسمان ایران را ترک کرد. ما انتظار داریم که او به زودی در خانه به خانواده‌اش در آمریکا ملحق شود. … من هیچ‌گاه از تلاش برای آزادی تمامی شهروندان آمریکایی که در خارج از کشور به گروگان گرفته شده‌اند، دست برنخواهم داشت! سوئیس، از کمک شایان شما سپاسگزاریم.»

روز پنجشنبه ۱۵ خرداد یک مقام رسمی آمریکا خبر داد که مایکل وایت، عضو سابق نیروی دریایی آمریکا که در ایران زندانی بود، آزاد شده است .

این مقام رسمی گفت که برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه در امور ایران، به همراه یک پزشک به زوریخ سفر کرد و به همراه مایکل وایت به آمریکا باز خواهند گشت. 

مایکل وایت تابستان ۹۷ در ایران زندانی شد. او که برای دیدار با دوست دخترش به مشهد سفر کرده بود، پس از بازداشت، بابت توهین به رهبر جمهوری اسلامی به ۲ سال و بابت انتشار عکسی خصوصی در اینستاگرام به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

پس از آن که مایکل وایت به خاطر شیوع کرونا به شکل موقت آزاد شد، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده به تلاش برای آزادی کامل او و دیگر آمریکایی‌هایی که به غلط و ناعادلانه در ایران زندانی شده‌اند، ادامه میدهد.