۸ آبان ماه ۱۳۱۹- ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

ایرج نقیبی

سوگوارانه، با قلبی شکسته، درگذشت پدر عزیزمان ایرج نقیبی را به آگاهی بستگان و دوستانمان می رسانیم .پدر هنوز دو سال از مرگ مادر نگذشته، پس از یک دوره کوتاه درگیری با سرطان لنفاوی حاد، ناگهان در پی همسرش صفی دخت صفی پور- نقیبی، به سرای جاویدان پیوست، و دخترانش مانا(دوگلاس) و نیما(اندرو)، نوه هایش آناهیتا، صفى آنا، ناتاشا، سیروس، و در ایران خواهر و برادرش فروغ و منوچهر و دیگر اعضای خانواده را در غم گذاشت.

دوستان دور نزدیک، شیفتگان وفا و صفای ایرج، و دلبستگان محبت و شخصیت او، در غم نبودنش گریستند.

ایرج، در نهاوند زاده شد، درکودکی با خانواده اش به تهران رفت، حقوق سیاسی را در دانشگاه تهران خواند، و درکنار تدریس در دبیرستان ها، به روزنامه نگاری پرداخت.

درمردادماه ۱۳۴۷ به کادر سیاسی وزارت خارجه پیوست ودرنخستین ماموریت به کابل رفت. او سپس در مقامات رایزن سفارت در اسلو، سرکنسول دربمبئی، و معاونت اداره کل تشریفات، تا بازنشستگی در سال ۱۳۵۹ خدمت کرد. آن گاه با خانواده روانه ایران شد وچندی نیز در اسلو گذراند و سرانجام دوره تازه ای از زندگی را در تورنتو آغاز کرد. در تورنتو به کار مشاوره مهاجرت پرداخت و موفقانه بسیاری از ایرانیان را یاری داد.

ایرج و همسر محبوبش، به مهمان نوازی و گردهم آوردن دوستان شهره بودند ودر میهمانی های گرم و پر رونق، پذیرای دوستان خود می شدند.  سرگرمی او با دوستانش، بازی بریج و بلوت بود.  پدر، شیفته شعر و ادبیات فارسی بود وگنجینه ای پر از اشعار نو و کهن در سینه داشت. گاه اشعار ناب فارسی را با آوای نرم، و لحنی شیرین، برای دوستان و فرزندانش دکلمه می کرد.

برای همه، ایرج،  یک جنتلمن واقعی، دوستی مهربان، پایبند به اخلاق، باوفا و دست و دلباز بود. با طنزی لطیف و شیرین، که  دوستانش را به خنده های شادمانه می کشاند. پدری بود بس نازنین، که یاد و خاطره اش هرگز از یادها نخواهد رفت.

امید است بتوانیم در پایان بحران کنونی جامعه،  برای گرامی داشت زندگی و یادآوری خاطراتی که از او در دلها برجای مانده است گرد هم آییم تا دوستان و آشنایان ایرج، با یادی از گذشته ها، زندگی این دوست، و این پدرمهربان را گرامی بدارند.

یادش جاودانه باد 


با سپاسگزاری از دوستان و عزیزانی که قصد فرستادن گل دارند خواهش می کنیم هزینه فرستادن گل را به:

  https//wwwevergreen.ca/donate/from-the/ground-upهدیه فرمایند.


A Celebration of Life service will be planned when COVID restrictions ease and his many friends and loved ones can gather to celebrate properly the life of our much-loved father and grandfather. In the meantime, friends and family can leave messages at the online memorial site: https://mountpleasantgroup.permavita.com/site/IradjNaghibi.html?s=120.
In lieu of flowers, the family requests that donations be made in his memory to the Evergreen Brickworks in Toronto https://www.evergreen.ca/donate/from-the-ground-up/. These will be directed towards children’s programming at the Brickworks.