… مقام های شهر تهران برای دومین روز متوالی به علت آلودگی هوا، فعالیت مراکز اداری این شهر به جز مراکز نظامی و انتظامی را تعطیل کرده اند.


شهروند ۱۲۳۷  پنجشنبه ۹ جولای  ۲۰۰۹


 

بی بی سی: مقام های شهر تهران برای دومین روز متوالی به علت آلودگی هوا، فعالیت مراکز اداری این شهر به جز مراکز نظامی و انتظامی را تعطیل کرده اند.

بر این اساس روز چهارشنبه، هفدهم تیر (هشتم جولای) تهران همانند روز سه شنبه به تعطیلی فرو خواهد رفت.

یوسفعلی درون پرور، سرپرست معاونت عمرانی استانداری تهران گفته است همه فعالیت های مراکز آموزشی، دستگاه های
اداری، سازمان ها، نهادها و ارگان های بخش دولتی و خصوصی، بانک ها و مراکز آموزشی استان تهران تعطیل است.

پیش از این به دلیل شدت گرفتن آلودگی هوا در تهران، روز سه شنبه شانزدهم تیرماه هم در این شهر تعطیلی عمومی اعلام شده بود.

با توجه به تعطیلی رسمی روز دوشنبه پانزدهم تیر که به مناسبت تولد امام اول شیعیان بود پایتخت تهران سه روز تعطیلی متوالی را سپری خواهد کرد و بعد از آن نیز پنجشنبه و جمعه در پیش است.


 

مقام های شهر تهران گفته اند که امتحانات مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها بر اساس تقویم قبلی در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

مقام های تهران از همه شهروندان تهرانی خواسته اند از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر خودداری کرده و حتی الامکان از خودروهای شخصی هم استفاده نکنند.

فعالیت های عمومی در تهران پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران که اعتراض های مردمی را به دنبال داشت، با سکون مواجه شده است.

آلودگی هوای تهران نیز طی هفته اخیر به دامنه این رکود افزوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوا پیشنهاد کرد با تعطیلی آخر هفته شرایطی فراهم شود تا مردم با خروج از تهران به شهرهایی که از شرایط بهتر آب و هوایی برخوردار هستند، سفر کنند.