مشاور امنیت ملی کاخ سفید ماهیت نظام حاکم بر چین را مارکسیست – لنینیستی دانست و گفت شی جین پینگ، دبیر کل حزب کمونیست چین خود را ادامه دهنده راه استالین، دیکتاتور بی‌ رحم شوروی می‌داند. 

رابرت اوبراین مشاور امنیت کاخ سفید

به گزارش شبکه خبری فاکس، رابرت اوبراین روز چهارشنبه در سخنانی در مراسمی در شهر فینکس ایالت آریزونا گفت «دهه‌ها چرب‌زبانی حکام چین» برای تعدیل نظام کمونیستی و رویکرد واشنگتن در برابر پکن نتیجه عکس داشته و «بزرگترین ناکامی سیاست خارجی آمریکا از دهه ۱۹۳۰» را رقم زده است.

آقای اوبراین گفت این ناکامی نتیجه عدم درک صحیح ما از ماهیت نظام مارکسیست – لنینیستی است که راهنمای حکام چین تا به امروز بوده است.

وی اضافه کرد: دولت پرزیدنت ترامپ روند معکوس کردن سیاست‌های واشنگتن در برابر پکن را، که از سرقت گسترده اطلاعات و فناوری و سوءاستفاده از مزایای تجارت مصالحه‌ جویانه آمریکا چشم‌پوشی می‌کرد، آغاز کرده است.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری ایالات متحده، که در جمع گروهی از مدیران تجاری سخن می‌گفت، در ادامه خاطر نشان کرد که «دوران انفعال و ساده‌لوحی ایالات متحده آمریکا در مورد جمهوری خلق چین به سر رسیده است.»

رابرت اوبراین خاطر نشان کرد، اظهارات امروز من در تشریح رویکرد ایالات متحده آمریکا در برابر چین، نخستین سخنرانی از رشته سخنرانی‌های مقام‌های ارشد دولت پرزیدنت ترامپ در این زمینه است که قرار است عنوان شود.

صدای امریکا