مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، می‌گوید که اگر تمدید ممنوعیت فروش تسلیحات متعارف به ایران در شورای امنیت سازمان ملل تمدید نشود، آمریکا تحریم‌های چندجانبه علیه ایران را بازمی‌گرداند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، وزیر خارجه آمریکا روز چهارم تیر ماه در جریان یک کنفرانس خبری این مطلب را اعلام کرد. آقای پمپئو به گفته‌های باراک اوباما، رئیس جمهوری قبلی آمریکا، نیز اشاره کرد که گفته بود: «هر زمانی که ایالات متحده به این باور برسد که ایران در تعهدات خود ناکام عمل کرده، هیچ کشور دیگری نمی‌تواند از توانایی ما برای بازگرداندن تحریم‌های چندجانبه جلوگیری کند.»

ساعاتی پس از آن برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، و کلی کرفت سفیر آمریکا در سازمان ملل، جلسه‌ای را به شکل ویدئویی در مورد تمدید ممنوعیت فروش تسلیحات به ایران با اعضای شورای امنیت، برگزار کردند.

برایان هوک در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های بدخواهانه جمهوری اسلامی، از جمله حمله به عربستان سعودی در سپتامبر ۲۰۱۹، و این که تهران نه از محدودیت‌ها پیروی کرده و نه رفتار تهدیدآمیز خود را تغییر داده است، به همراه خانم کرفت از شورای امنیت خواست تحریم‌های تسلیحاتی فعلی را تمدید کند.

ممنوعیت فروش تسلیحاتی متعارف به جمهوری اسلامی ایران در اکتبر به سر می‌رسد. ایالات متحده آمریکا خواستار تمدید این ممنوعیت است.  صدای امریکا