روز دوشنبه ۲۵ می ۲۰۰۹، دکتر رضا مریدی، معاون وزارت دانشگاهها و نماینده پارلمان انتاریو در محل دانشکده شیمی دانشگاه یورک حضور یافت  …

شهروند ۱۲۳۱  پنجشنبه ۲۸ می  ۲۰۰۹


 

روز دوشنبه ۲۵ می ۲۰۰۹، دکتر رضا مریدی، معاون وزارت دانشگاهها و نماینده پارلمان انتاریو در محل دانشکده شیمی دانشگاه یورک حضور یافت و به اتفاق آقای ماریو سرجیو  نماینده پارلمان انتاریو، طی مراسمی که با حضور پروفسور ممدوح شکری رئیس دانشگاه یورک، خانم لورنا مارسدان رئیس سابق دانشگاه یورک، معاونان، روسای دانشکده ها، اساتید و تعدادی از دانشجویان برگزار شد اعلام کرد که دولت ۷۰ میلیون دلار برای توسعه دانشگاه یورک کمک مالی اضافی می کنند. وی اظهار کرد که این مبلغ برای توسعه تاسیسات و ساختمان دانشکده بیولوژی دانشگاه یورک مصرف خواهد شد و منتهی به پذیرش ۱۵۰۰ دانشجوی اضافی در دوره های لیسانس و فوق لیسانس و ۵۰ دانشجوی اضافی در دوره دکتری خواهد شد. این دانشجویان در رشته های بیولوژی، شیمی، بیوشیمی و کینزیولوژی تحصیل خواهند کرد.

دکتر مریدی در دانشگاه یورک

دکتر مریدی اظهار کرد که این سرمایه گذاری نه تنها به جوانان کمک خواهد کرد که تحصیلات خود را در دانشگاه یورک ادامه دهند، بلکه به تقویت بنیه اقتصادی انتاریو از طریق ایجاد مشاغل در بخشهای گوناگون ساختمانی و صنایع وابسته نیز کمک خواهد کرد.

دکتر مریدی از فعالیتهای دانشگاه یورک در جهت تربیت نیروی کار متخصص برای صنعت و اقتصاد انتاریو تجلیل و اشاره کرد که اقتصاد آینده جهانی بر مبنای علم و تکنولوژی است و در این راستا دانشگاهها و کالج ها نقش اساسی را ایفا می کنند. وی اضافه کرد که با توجه به این نکته اساسی است که دولت انتاریو به رهبری دالتون مک گینتی، نخست وزیر، حمایت شایسته ای از دانشگاهها و کالج ها به عمل می آورد و در طی شش سال گذشته حدود ۶ میلیارد دلار در تاسیسات ساختمانی و زیربنایی دانشگاهها و کالج های انتاریو سرمایه گذاری کرده است.

در پایان دکتر شکری، رئیس دانشگاه یورک از دکتر مریدی و دولت قدردانی کرد و دکتر مریدی را دوست دانشگاه یورک نامید.

وی اشاره کرد که این مبلغ صرف ایجاد پروژه دانشکده بیولوژی خواهد شد که طرح آن از مدتها قبل تهیه شده بود و در انتظار کمک مالی بود.

گفتنی است که مبلغ ۷۰ میلیون دلار اهدایی دولت به دانشگاه یورک بخشی از ۷۴ میلیارد دلار کمک مالی دولت انتاریو و دولت فدرال کانادا به دانشگاه است که اخیراً اعلام شد. این مبلغ برای کمک به ۲۸ پروژه اساسی در دانشگاهها و کالج های انتاریو به مصرف خواهد رسید.