: اتحاد دانشجویان ایرانی و فعالان حقوق بشر در تبعید طی بیانیه ای به گشایش کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در تورنتو اعتراض کرده است.  


شهروند ۱۲۳۱  پنجشنبه ۲۸ می  ۲۰۰۹


 

 اتحاد دانشجویان ایرانی و فعالان حقوق بشر در تبعید طی بیانیه ای به گشایش کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در تورنتو اعتراض کرده است. در این بیانیه آمده است:       

چندی پیش رژیم اسلامی حاکم بر تهران اقدام به گشایش کنسولگری در شهر مالمو سوئد تحت عنوان کمک به ایرانیان این شهر نمود. متعاقب این خبر هفته پیش گروههای سیاسی اپوزیسیون در تورنتو با خبر شدند که رژیم دست اندرکار گشایش کنسولگری خود به طور کاملا غیر علنی در شهر تورنتو می باشد. بدین نحو که متقاضیان با تماس تلفنی مشخصات و شماره تلفن خود را به کنسولگری می دادند و متعاقب آن کنسولگری با متقاضی تماس می گرفت و آدرس را در اختیار ایشان قرار می داد.

در این بیانیه با اشاره به شروع کار کنسولگری رژیم در روز شنبه ۲۴ ماه می آمده است: صبح روز شنبه از ساعت ۱۰ صبح گروههای سیاسی در محل کنسولگری واقع در هتل هیلتون شهر تورنتو دست به تجمع زدند. در این اعتراض گروههای سیاسی مختلف از جمله اتحاد دانشجویان ایرانی و فعالان حقوق بشر در تبعید، حزب کمونیست کارگری، جمعی از هواداران نظام پادشاهی و همبستگی جهانی دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی شرکت داشتند. این تظاهرات با شعارهای کوبنده در محکومیت اعمال رژیم در سرکوب هموطنان درون مرز، همراه با عکسهایی از زهرا کاظمی، دل آرا دارابی و جنایات دیگر رژیم تا ساعت ۱ بعدازظهر ادامه یافت.

در ادامه ی این بیانیه آمده است: سپس تظاهرکنندگان برای آگاهی بیشتر ایرانیان ساکن تورنتو از این اقدام رژیم، به طرف پلازای ایرانیان واقع در خیابان یانگ بین خیابان استیلز و فینچ  حرکت کردند. 

در پایان اعلامیه، اتحاد دانشجویان ایرانی و فعالان حقوق بشر در تبعید آورده است:  لازم به توضیح است کارنامه ۳۰ ساله رژیم آخوندها نشان داده که این رژیم هرگز گامی در جهت رفاه ایرانیان برنداشته و این بار نیز تحت این پوشش اقدام به گسترش عملیات خود در خارج از کشور کرده است. حتی اگر با این اقدام سود کمی عاید مردم شود مطمئنا سود بیشتری نصیب رژیم خواهد شد و هر سودی برای رژیم ضرری است که متوجه ایرانیان خواهد بود.

در ضمن نباید فراموش کنیم قتلهایی که رژیم در اروپا انجام داد و به نام قتلهای زنجیره ای شهرت یافت، تماما از طریق نقل و انتقالات دیپلماتیک انجام می شد و سفارتخانه های ایران مرکز تدارک این جنایتها و مامنی برای تروریستهای رژیم بود.