اهمیت و ارزش پیامبر ایرانی، زرتشت بزرگ؛ گفتار  نیک، کردار نیک، پندار نیک در جریان شیوع مرگ بار “کووید ۱۹” ، کرونا به خوبی آشکار گردید. رهبر و مسئولین حکومت دیکتاتوری چین با دروغگویی و پنهان کاری هایشان در رابطه با شیوع کرونا در “ووهان”، مردم جهان را با بلایی بی سابقه از نظر جانی و مالی روبرو کردند. اکنون پس از ۸ ماه از پیدایش کرونا در ووهان، آشکار نیست که سرانجام این دروغگویی و پنهانکاری چه شماری تلفات جانی و ویرانی اقتصادی در سراسر جهان به جای می گذارد.

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۱۶ مردادماه اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۱۷۴ بیمار براثر کرونا جان باختند و با این حساب، شمار جان‌باختگان به ۱۷۹۷۶ نفر رسیده است.سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام این آمار گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شده و در مجموع شمار مبتلایان به کرونا به بیش از ۳۲۰ هزار نفر رسیده است. 

این آمار را نه مردم ایران قبول دارند و نه حتی شماری از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران. ارگان های جهانی هم که با مسئله کرونا سروکار دارند، نسبت به آمارهای حکومت ایران، همانند حکومت چین شک و تردید دارند. در واقع آنها را قبول ندارند. این برداشت مردم ایران و ارگانهای جهانی از آمار ایران غیرقابل انتظار نمی باشد. ایرانی ها و ارگان های جهانی به خوبی گفتارها، کردارها و رفتار مسئولین “حکومتی” مانند سپاه پاسداران و نیز دولت ایران را در نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا در قم به یاد دارند ، که چگونه افرادی حکومتی در مسئله هولناک کرونا، که با مرگ و میر مردم رابطه دارد، دخالت کردند.

در حالی که هیچکدام از آنها صلاحیت ابراز عقیده و دخالت در این کار را نداشتند، آنها یک مسئله ی پزشکی را به یک مسئله  سیاسی- امنیتی و مذهبی تبدیل کردند. تا جایی که با اظهارات ضد و نقیض “دولتی ها” و “حکومتی ها” دو شق حکومتداری در ایران- بدعتی که آقای خمینی گذاشت- مردم هاج  واج مانده، حرف چه کسی را باور کنند. بی خود هم نبود که گفته می شد، کرونا دروغ دیگری ازآخوندهاست.

آقای خامنه ای، آقای رئیس جمهور و سرکردگان حکومت،  شما و خانواده هایتان بر خلاف توده مردم، از ابتلا به کرونا مصون می باشید و از درد، رنج، ترس و مشکلات زندگی مردم با کرونا بی خبرید. مردم برخلاف شماها مجبورند برای گذراندن زندگی شان سر کار بروند و برای تهیه مایحتاج روزانه شان به بازار بروند. از این رو مردم با وجود ترس از ابتلا و مرگ پا به کوچه و بازار می گذارند و خواه ناخواه در تماس با یک دیگر قرار می گیرند. دستکم ۳۰درصد از شهروندان مانند شهروندان فقیرترین کشورها، توانایی مالی برای تهیه ماسک، بطری الکل ۵۰ هزارتومانی و دیگر مواد بهداشتی برای مقابله با کرونا را ندارند. این وضع و شرایط مردم  برای حکومتی با در اختیار داشتن میلیاردها دلار سرمایه شرم آور است. آشکار است که حکومت و دولت با یک بی رحمی به حال مردم به فکر تأمین سلامتی شهروندان نمی باشند.

شارلاتان بازی های سپاه پاسداران در رابطه با مبارزه با ویروس کرونا که با نمایش دستگاه ویروس یاب به اوج خود رسید، نمونه بارزی از طرز برخورد حکومت با مسئله ی کرونا و درک و احساس مسئولیت برای خفظ و تأمین سلامت توده مردم است. سرداران بی آبرو و فاسد سپاه پاسداران که یکایک آنها  با انتخاب شما به جایگاه فرماندهی در سپاه پاسداران دست یافته اند، برای خود و متاسفانه برای کشور بی آبرویی به بار آوردند، و این در حالی ست که در هر نظام و کشور دیگری، به خاطر تهی مغزی شان و بی مسئولیتی شان از کار برکنار می شدند.

سپاه پاسداران با اختیاراتی که از جانب شما در تمامی زمینه های کشوری و لشکری به دست آورده است، با فرماندهان به راستی خودشیفته و فاسد باعث ویرانگری در همه زمینه های زندگی مردم و کشور شده اند. سپاه پاسداران برای آنهایی که در آرزوی فروپاشی حکومت نشسته اند، مصداق “عدو شود سبب خیر” را پیدا کرده است.

سئوال مردم از شما آقای خامنه ای در حالی که ترس ابتلا و مرگ از کرونا زندگی را برای آنها مشقت بار کرده است، خیلی ساده این است: چطور می شود که برای راهپیمایی اربعین در عراق “حکومت” از دو هفته پیش از اربعین توان مالی و رزمی کشور را به حرکت در می آورد تا خورد و خوراک و امنیت صدها هزار نفر را برای یک هفته آن هم در کشور دیگری تأمین بکند، اما همین حکومت با در اختیار داشتن میلیاردها دلار متعلق به مردم- بیت المال- حاضر نمی شود از همین دلارها ابتدایی ترین نیازهای پزشکی و بهداشتی را در این شرایط در دسترس آنها بگذارد؟

چرا نباید در بازارهای میوه و سبزی که مردم ولول می زنند، مواد ضدعفونی کننده و الکل و ماسک در دسترس مردم گذاشته شود؟

چرا در همین بازارها، برنامه تست کردن برای جدا کردن مبتلایان از میان مردم وجود ندارد؟

چرا حکومت ماه محرم که می شود سر چهار راه کیوسک برای عزاداری امام حسین برپا می کند، چای و کیک و سوپ سرو می کند، ولی همین حکومت حاضر نیست در ایستگاه های اتوبوس و مترو کیوسکهایی برای آموزش مردم و در اختیار گذاشتن ماسک و الکل به آنها برپا کند؟

یک روز که امیدوارم آن روز دور نباشد، داروی موثر و واکسن پیدا خواهد شد، اما آنچه مهم است این است که همان اهمال کاری های شرم آوری که با شیوع کرونا در ایران صورت گرفت، دوباره با پیدا شدن داروی موثر و واکسن تکرار نشود. ایران نباید مانند یک کشور فقیر برای تأمین دارو و واکسن در انتظار کمک چین، اروپا و کره جنوبی باشد. در واقع ایران باید مانند کشورهای پیشرفته که جان شهروندان به اندازه ی جان حکومتداران ارزش دارد، داروی موثر و واکسن را پیش خرید بکند تا هر چه زودتر در دسترس مردم قرار گیرد و از ابتلا و مرگ بیشتر جلوگیری بشود.

آشکار است که برای انجام این کار ایران باید با برنامه ریزی های مالی و لجستیکی با شرکت های داروسازی انگلیس و امریکا و آلمان تماس برقرار بکند.

در حکومت ولایتی رهبر تمامی قدرت در کشور را در دست دارد، پس طبیعی است که مسئولیت تمامی ناهنجاری ها از هر نوع و شکل و فرم در کشور از آن رهبر باشد.

با درود فراوان به زندانیان سیاسی