برای وحشت‌آفرینی هزینه سنگینی خواهید پرداخت

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، و بنی گانتس، وزیر دفاع آن کشور، روز سه شنبه ۲۱ مرداد ماه به گروه‌های نیابتی ایران هشدار دادند که اگر پرتاب بالن‌های حاوی مواد منفجره و آتش‌زا را متوقف نکنند، هزینه سنگینی را خواهند پرداخت.

به نوشته روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست»،‌ بنیامین نتانیاهو گفت: «می‌خواهم برای همه گروه‌های نیابتی ایران، از جمله در غزه، روشن کنم که برای وحشت‌آفرینی با بالن هزینه سنگینی {خواهند پرداخت.}»

نخست وزیر اسرائیل با نام بردن از حماس و گروه جهاد اسلامی، گفت کشورش به این اقدامات واکنش نشان خواهد داد و چنین اقداماتی هزینه سنگینی را در پی خواهد داشت.

آقای نتانیاهو گفت: «ما قبلا [اقدام] کرده ایم. یادتان باشد. برای این که اکنون نیز دوباره اقدام خواهیم کرد.»

او گفت «۹۵ درصد این تهدیدات از ایران» از جمله از گروه‌های نیابتی در لبنان و غزه «می‌آید» و ایران همچنین اسرائیل را با سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک» تهدید می‌کند.

بنی گانتس نیز هشدار داد که در صورت متوقف نشدن پرتاب بالن‌ها، اسرائیل با «قدرت» واکنش نشان می‌دهد.

به نوشته «جروزالم پست»، در روزهای اخیر گزارش‌هایی از ده‌ها فقره آتش‌سوزی در اسرائیل بر اثر پرتاب بالن‌های حاوی مواد منفجره و آتش‌زا از سوی غزه، منتشر شده است.

بنیامین نتانیاهو همچنین در توییتر فارسی خود نوشت: «رژیم ایران با سلاح هسته‌ای، موشک‌های دقیق و راکت‌های غیر دقیق و توسط نیروهای نیابتی خود در لبنان، غزه و دیگر اماکن ما را تهدید می‌کند.»

ایالات متحده آمریکا بارها ضمن تاکید بر حق اسرائیل در دفاع از خود، هرگونه تهدید علیه آن کشور، چه از سوی رژیم جمهوری اسلامی و چه از سوی نیروهای نیابتی آن، را محکوم کرده است.

در یکی از تازه‌ترین موارد، مقامات و نهادهای دولت آمریکا اظهارات یهودستیزانه اخیر رهبر جمهوری اسلامی علیه اسرائیل را به شدت محکوم کرده و گفته‌اند که آمریکا در کنار اسرائیل می‌ایستد. مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه، و شورای امنیت ملی کاخ سفید هم پیشتر اظهارات یهودستیزانه رهبر جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

صدای امریکا