نکته ها/ ۵۵

من سیاستمدار نیستم اما ازسیاستمدارجماعت خوشم می آید. چرخشی که یک سیاستمدارمی تواند بکند، ازهیچکدام از رقاصه های عرب ساخته نیست!

توی پرانتز بگویم که من همه رقاصه های عرب را ندیده ام ونمی شناسم ولی دروغ چرا، نانسی عجرم  و هیفا وهبی را چندین بار دیده ام و همین برایم کافیست. تازه بابت همین آشنائی مختصر تلویزیونی هم کلی به خانمم حساب پس داده ام !

جوبایدن را هم ازوقتی نامزد حزب شون شده می شناسم و حالا هم که برای به دست آوردن رأی مسلمانان آمریکا از فداکاری های امام حسین ستایش کرده بیشتر شناخته ام .

سیاستمداران خارجی هنگام انتخابات هرکاری لازم باشد می کنند و اگرتولید رأی کند، هر پیرزنی را که دم دستشان باشد قربتآ الی اله می بوسند.

آنها درچنین مواردی چنان فداکارمی شوند که مثل بیل کلینتون، اگرپیرزنی را پیدا نکردند، هر مونیکا لوینسکی که سرراهشان سبز شد می گیرند وماچش می کنند !

مطمئن نیستم ولی به همین دلایل و به خاطر توجهی که آقای بایدن به ایام عزاداری ما مسلمانان کرده، حدس می زنم ایشان امسال عاشورا جلوی کاخش یک حسینیه هم برپا کند، سینه زنی و زنحیرزنی راه بیندازد و برای سرورشهیدان چلوخورش قیمه بپزد و خیر کند !

خودش هم زنجیربزند یا نه را نمی دانم، ولی تصورمی کنم اگرضروری باشد این کار را می کند .

فوق فوقش خانمش میگه زنجیر شانه هایت را سیاه می کند عزیزم واو جواب خواهد داد نگران نباش می شورم پاک میشه عوضش حسابش را بکن که چه رائی به دنبال آن توی صندوق رأی مان سرازیرمی شود؟!

بدیهی است که خانمش هم با لبخند موافقت خواهد کرد وحتی توصیه خواهد کرد:  پس یواش بزن، واصلا بهتره ریزه کاری هایش را ازآقای ظریف بپرسی که یکوقت زنجیر را توی سر ومغز خودت نزنی!

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی بالاخره و بعد ازهفت ماه خوانده و (روشن شد) که داخل جعبه (تاریک )است!

روحانی و پروتکل هایش!

چقدراین لغت پروتکل به دهان آقای روحانی مزه کرده. یه پروتکل میگه، هفت تا پروتکل از دهنش می ریزه !

جوری پروتکل، پروتکل می کنه که انگاراین لغت حلاّل همه مشکلاته.

گمون کنم وقتی توی کاخ شان هم می خواهند دستورچای بدهند، می گویند زهراسلطان یه پروتکل قند پهلوی کمرنگ واسه من بیار که سخنرانی کرده ام ودهنم خیلی خشک شده !

امیدواری سازمان بهداشت جهانی!

سازمان بهداشت جهانی اظهارامیدواری کرده است که تا دوسال دیگرکرونا ازبین برود ….

این امیدواری من را یاد یک امیدواری دیگر انداخت :

یارو از اداره ای تقاضای کارکرده بود ، رئیس اداره برای اینکه دست به سرش کند گفت فعلا که محلی و بودجه ای برای استخدام نداریم ، شما فعلا برو، ۱۵ سال دیگه بیا ببینم چیکارمی تونم برایت بکنم …ویارو امیدوار پرسید صبح بیام یا بعد ازظهر؟!

ترامپ یک هفته تخفیف داد !

قبلا قول داده بود که اگردوباره انتخاب شود، ظرف یک ماه، یعنی چهارهفته با جمهوری اسلامی به توافق برسد. دیشب کردش سه هفته !

زمان شاه توی خیابان ناصرخسرو وقاطی دست فروش های دیگر، پیرمردی بود که همیشه با لهجه محلی خودش فریاد می زد: دراین نازیک عید، ای موسلمانان …

یه دفعه بهش گفتم عید که تموم شد، سیزده بدرهم گذشت! چپ چپ نگاهم کرد وگفت دیگه نمی یاد؟ همان یه دانه عید بود؟!

فیلم های فارسی دلهره آوره!

فیلم های فارسی حتی کمدی هم که باشه دلهره آوره .

یه بارنزدیک بود دست شوهره بخوره به مانتوی زنش، یه دفعه هم هیچ نمانده بود پسره مادرش را بغل کنه .

پسره ازخارج برگشته بود ، مادره هم اونورحوض وایساده بود و لبخند می زد بعد انگاریادشان نبود که دنیا دست کیه، با آغوش باز و با عجله رفتند به طرف همدیگرکه خدا را شکر ادیتوربه موقع و درست هنگامی که سه سانتیمرمانده بود برسند به همدیگر، فیلم را قطع کرد. به جای اونها، رنگ ما سفید شده بود وتا ده دقیقه ازوحشت نفس نفس می زدیم !

رکورد شهرسازی وخدمت به مردم شکسته شد!

آقای حناچی فرموده اند تهران را به اندازه سی درصد بیشترازسال قبل سیاه پوش کرده ایم!

تدریس زبان آلمانی، مفت ومجانی !

دوکلمه به هم چسبیده ” وینتر فست ” در زبان آلمانی را شاید در فارسی بتوان دریک کلمه “زمستانی” خلاصه وترجمه کرد. معمولا به گیاهانی که زمستان ها یخ نمی زنند وازبین نمی روند می گوید وینترفست. بهتربگویم یعنی مقاوم در زمستان .

حالا چی شده صبح کله سحر وهنوز دانش آموزان نیامده و مبصربرپا نگفته! بنده تدریس زبان آلمانی را شروع کرده ام؟

الان عرض می کنم،  بعضی ازاعداد مثل عدد صفر، دربین اعداد وینترفست هستند یعنی به این سادگی ها از بین نمی روند.

برزیلی ها که طی چند مرحله ۱۸ تا صفراز روی اسکناس هایشان حذف کردند یا ساکنان زیمبابوه که که وسط صفرها غلت می زنند و با اسکناس صد بیلیون دلاری شان می شود سه تا تخم مرغ خرید، خیلی بهتراز من و شما معنی وینترفست بودن صفرها ورفت وبازگشت آنها را می فهمند .

حالا که این کلمه را یاد گرفتید، بگذارید بگویم که صفرهای روی اسکناس ها درخیلی از کشورها وینترفست هستند وازبین برو نیستند.

حالا ببینیم چهارتا صفری  را که قراراست از روی اسکناس های ایران کم کنند، اگرکم کنند، کی دوباره برمی گردند وتازه باید دید فقط خودشان چهارتا برمی گردند یا دست زن وبچه شان را هم می گیرند و دسته جمعی برمی گردند؟!

روز پزشک

بد پیشنهادی هم نیست که به مناسبت روز پزشک که همین دیروز پریروز بود، یکی ازپزشک های وارد، اینهائی را که هرچی می چاپن سیر نمیشن، معاینه کنه ببینه چشونه؟!

تاریخ خرابمان کرد!

درست است که عیب وایراد کم نداریم، اما تقصیرخودمان نیست ، تاریخ خرابمان کرده است .

اگر آدم وحوا زنده بودند وازشان می پرسیدیم که چرا شما ها اینقدرکلک وحقه را یاد ما داده اید؟ به زبان محلی بیست میلیون سال پیش، غش غش می خندیدند ومی گفتند برو جانم، بروعزیزم، ما کی این چیزها را بلد بودیم که یاد شما ها بدهیم …؟

و درست هم می گفتند. علت همه بدی های ما قدیمی بودنمان است. اگرهفت هزارسال تاریخی که می گویند داریم چاخان یا اغراق باشد، سه هزارسالش که درست است؟ ازاین سه هزارسال، پانصد سال دیگرش را هم من به شما تخفیف می دهم به شرط این که دیگرچانه نزنید.  سرراست ۲۵۰۰ سال. دوهزاروپانصد سال را که دیگر قبول دارید؟ قبول هم نداشته باشید کاری برایتان نمی توانم بکنم. یعنی کمترازاین صرف نمی کند واین رقمی است که برای خودمان تمام شده!

خب  دراین ۲۵۰۰ سال ازهرقوم و قبیله ای که به کشورمان حمله کرده اند یک کلک خورده باشیم، استاد شده ایم . ما ملتی هستیم که ازتاریخ فراوان رودست خورده ایم وکلک دیده ایم که حالا چنین قوم و قبیله ای شده ایم که یک روده راست توی شکم مان نیست. دنیا بی خود نیست که به هیچ حرف ما اطمینان نمی کند، اما ما هم کم حقه نخورده ایم وخدعه ندیده ایم!

عین همان بچه ای شده ایم که مادرمی زدش که بخور و زن بابا میزدش که نخور. هرقوم وحشی که از راه رسید به مملکت مان حمله کرد ، دویست سیصد سالی برما حکومت کرد، داروندارمان را گرفت ورفت .

ازتاریخ آموخته ایم که آنچه را داریم زیرخاک مخفی کنیم وقسم بخوریم که نداریم!

به دروغ هایمان شکل داده ایم ومثل یک جواهرساز ماهر، دروغ هایمان را به شکلی ظریف درآورده ایم که اکنون دروغ های ظریف ما دردنیا مشهوراست.( منظورم آقای ظریف نیست!)

هرقوم وحشی که ظهورکرد به اولین جائی که حمله کرد ایران ثروتمند بود. دارائی مان را غارت کرد، فرش زیرپایمان را هم تکه تکه کرد و برد.

اینکه پشت سرطرف بد می گوئیم وجلوی رویش ازاو تعریف می کنیم را تاریخ یادمان داده است!غیبت را تاریخ یادمان داده است. خدعه را تاریخ یادمان داده است. کلک خورده ایم که کلک می زنیم. دروغ شنیده ایم که دروغ می گوئیم.

نمی خواهم قضاوت کلی بکنم ولی شاید کشورهائی که قدمت وسابقه ما را ندارند، سرزمین هائی که  درمسیر کشورهای دیگر ودرچهارراه حوادث جهان قرارنگرفته اند باید ازما بهترباشند. کمتردروغ شنیده اند، کمتربه حقوق شان تجاوز شده، کمتر کلک خورده اند ودرنتیجه باید بهترازما باشند.  اگربهترند کارمهمی نکرده اند، وظیفه شان است!