سناتور کوری گاردنر از اظهارات مدیر توئیتر در نشست روز چهارشنبه ۷ آبان کمیته سنا در مورد پیام‌های ضدیهودی در این شبکه اجتماعی پرطرفدار ابراز تعجب کرد.

جک دورسی

این سناتور جمهوریخواه در نشست کمیته بازرگانی از جک دورسی پرسید: «آیا شما اعتقاد دارید که هولوکاست واقعا رخ داده است؟» آقای دورسی در پاسخ گفت «بله.»

سناتور گاردنر پرسید: «پس موافق هستید کسی که می‌گوید هولوکاست ممکن است اتفاق نیافتاده باشد اطلاعات نادرست پخش می‌کند؟» مدیر توئیتر دوباره پاسخ مثبت داد.

این نماینده سنا ضمن ابراز تعجب از پاسخ‌های جک دورسی، به پیام‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اشاره کرد که گفته هولوکاست هرگز اتفاق نیافتاده است.

او گفت: «برای من عجیب است شما توئیت‌های رئیس جمهوری [آمریکا] را علامت‌دار کرده‌اید، اما توئیت‌های آیت‌الله در رد هولوکاست و درخواست برای حذف اسرائیل از نقشه را حذف نکرده‌اید.»

سناتور تد کروز نماینده ایالت تگزاس از حزب جمهوریخواه نیز در نشست امروز کمیته بازرگانی از مدیر اجرایی توئیتر بابت توئیت‌های رهبر جمهوری اسلامی انتقاد کرد.

وی پیشتر در ماه مه در نامه‌ای به وزارتخانه‌های دادگستری و خزانه‌داری آمریکا خواستار تحقیق از توئیتر بابت «نقض تحریم‌های ایران» توسط این شرکت، شده بود.

پیشتر کاخ سفید در تاریخ ۹ خرداد ضمن بازنشر توئیت ضداسرائیلی اخیر رهبر جمهوری اسلامی، آن را مصداق «تمجید خشونت» دانسته و گفته بود که توئیتر هیچ اقدامی در قبال آن انجام نمی‌دهد.

حساب کاربری کاخ سفید در توئیتر در ادامه نوشته بود: «با این حال توئیتر مصمم است که بگذارد تروریست‌ها، دیکتاتورها، و  تبلیغاتچی‌های خارجی از این شبکه اجتماعی سوء‌استفاده کند.» صدای امریکا