حسن نصرالله، دبیرکل گروه حزب‌الله لبنان، چهارشنبه ۲۱ آبان با اشاره به این انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییری در رویکرد واشینگتن در قبال منطقه ایجاد نمی‌کند، گفته است، در روزهای باقیمانده از دولت دونالد ترامپ و باتوجه به اخراج وزیر دفاع این کشور باید در بالاترین سطح از هوشیاری و آمادگی بود.

به گزارش رویترز، حسن نصرالله که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، دولت دونالد ترامپ را در «شمار بدترین» دولت‌های ایالات متحده توصیف کرد و گفت، با روی کار آمدن دولت جدید در واشینگتن، تغییری در سیاست حمایتی آمریکا از اسرائیل در خاورمیانه ایجاد نخواهد شد.

برآورد رسانه‌های آمریکا این است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که سه شنبه هفته گذشته برگزار شد، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات به پیروزی می‌رسد. دولت جدید در آمریکا در ۲۰ ژانویه قدرت را در دست خواهد گرفت.

دبیرکل حزب الله٬ گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی، در ادامه این سخنرانی گفته است از شکست فردی که دستور کشتن قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را داد، «خوشحال است».

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران سال گذشته در حمله پهپادهای آمریکایی در نزدیک فرودگاه بغداد به همراه ابومهدی مهندس، یکی از فرماندهان ارشد گروه «بسیج مردمی» (حشد الشعبی) عراق، کشته شد.

حسن نصرالله همچنین تاکید کرده است با توجه به شخصیت دونالد ترامپ، در دوران باقیمانده ریاست جمهوریش هر احتمالی وجود دارد. همچنین برکناری وزیر دفاع آمریکا احتمالا با مسائل داخلی و خارجی مرتبط است و به همین دلیل « محور مقاومت» باید در این دو ماه در بالاترین سطح از هوشیاری و آمادگی باشد.

منظور حسن نصرالله از محور مقاومت کشورهای ایران و سوریه به همراه گروه‌هایی مانند حزب الله لبنان و حماس است.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز دوشنبه در توییتی از برکناری مارک اسپر، وزیر دفاع، خبر داد.

آمریکا طی هفته‌های اخیر در چارچوب کمپین فشار حداکثری علیه ایران، تحریم‌های گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی و برخی از مقام‌های مرتبط با حزب الله لبنان اعمال کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته جبران باسیل، وزیر سابق خارجه لبنان و یکی از مقامات ارشد حزب مسیحی جنبش آزاد میهنی (جنبش عونی) را تحریم کرد. دلیل تحریم نقش او در فساد مالی و حکومتی و حمایت از حزب الله لبنان اعلام شده است.

حسن نصرالله هم گفته است تحریم افرادی مانند جبران باسیل، داماد رئیس جمهوری لبنان، اقدامی در راستای تشدید فشار بر متحدان سیاسی حزب الله در این کشور است.

رادیو فردا