مسابقه دو در مدرسه ای در تورن هیل به منظور افزایش مهارت های دختران برگزار شد. این مسابقه که بین دانش آموزان دختر بین سنین هشت تا  …

شهروند ۱۲۳۲  پنجشنبه ۴ جون  ۲۰۰۹


 

لیبرال تورن هیل-۳۱ می: مسابقه دو در مدرسه ای در تورن هیل به منظور افزایش مهارت های دختران برگزار شد. این مسابقه که بین دانش آموزان دختر بین سنین هشت تا دوازده سال انجام شد از جمله برنامه هایی است که برای پرورش استعدادها و افزایش قوای جسمی دانش آموزان در نظر گرفته شده است. هدف اصلی این برنامه که در ۲۵ مدرسه در سطح یورک ریجن برگزار شده است، تشویق، افزایش علاقه، و پیشرفت مهارت های اجتماعی، جسمی و روحی دانش آموزان است.

ولی دانش آموزان مدرسه Louis-Honore Frechette Public فارغ از هر گونه فکری، شاد و سر حال می دویدند و خاطرات خوش کودکی را در جای جای ذهنشان حک می کردند. بر اساس این برنامه دانش آموزان هفته ای دو بار پس از پایان کلاس درس دور هم جمع می شوند و به طور جدی به فعالیت های بدنی مشغول می شوند. این تمرین ها نه تنها قدرت فیزیکی کودکان را افزایش می دهد، بلکه روی قوای فکری آنان نیز تاثیر بسزایی دارد و نکته مهم تر اینکه مهارت های اجتماعی را به آنان می آموزند. کارشناسان معتقدند این دوران، زمان تعیین کننده ای در زندگی فردای هر کودک محسوب می شود. دانش آموزان شرکت کننده در این برنامه از فواید این برنامه و تاثیر آن در پیشرفت خود بسیار راضی بودند.

سابرینا ۹ ساله می گوید: «من دویدن را دوست دارم ولی هیچ وقت خیلی تند نمی دویدم. این برنامه به من کمک زیادی کرد».

ماریا ۸ ساله در این باره می گوید: «من یاد گرفتم که تعادل خود را حفظ کنم و بدون خسته کردن بدنم از انرژی خود استفاده کنم.»

گفتنی ست که نیکی آهنچی دختر همکارمان مونیکا از اعضای فعال این کلوپ است. او در این مسابقه همچون دیگر شرکت کنندگان صاحب مدال شد. به نیکی عزیز تبریک می گوییم و امیدواریم که خانواده های ایرانی کودکانشان را برای شرکت در برنامه های جانبی مدارس تشویق کنند تا آنها با فعالیت های اجتماعی آشنا شوند و بتوانند در آینده به عنوان شهروندان مدرن نقش خود را در زندگی اجتماعی ایفا کنند.