به گزارش یکی از عکاسان خبری ایرانی در پاریس که نخواست نامش فاش شود، ایرانیان مقیم این شهر در اعتراض به اعدام ناگهانی زندانی سیاسی “حسین خضری” که صبح روز بیست و پنجم دی ماه ۱۳۸۹ در زندان مرکزی شهر ارومیه انجام شد، امشب در برابر سفارت ایران در پاریس تجمع کردند و پس از کندن تابلوی سفارت و شکستن تعدادی از شیشه های آن تصاویری از این زندانی سیاسی را بر دیوار آن چسباندند.

به نقل از خبرگزاری هرانا حسین خضری متولد ۱۳۶۱ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه و همچنین تایید شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی و تایید این حکم از سوی شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور به اعدام محکوم شده بود.

وی از سیزده روز پیش به سلول های انفرادی زندان ارومیه منتقل و پس از پیگیری های خانواده اش با برادرش برای آخرین بار ملاقات کرده و سپس مجددا به سلول انفرادی منتقل شد.

حسین خضری در حالی بامداد شنبه در زندان ارومیه اعدام شد که وکیل و خانواده ی این زندانی از اجرای حکم اعدام وی اطلاع نداشتند و این حکم به صورت مخفیانه در زندان ارومیه به اجرا درآمده است.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در خبری اتهامات حسین خضری را “شرکت در عملیات مسلحانه و کشتن یکی از ماموران نیروی انتظامی در پاسگاه مرزی گل شیخان شهرستان ارومیه در سال ۱۳۸۳” عنوان کرده است.

حسین خضری پیش تر تمامی این اتهامات را رد کرده بود و در ملاقات با خانواده اش از تلاش ماموران وزارت اطلاعات برای اخذ اعترافات تلویزیونی دروغین از وی خبر داده بود.

شایان ذکر است که برادر این زندانی سیاسی شب گذشته در گفتگو با هرانا احتمال داده بود که مسئولان آقای خضری را مخفیانه اعدام می کنند.

مسئولان طی مدتی که حسین خضری از بندش خارج شده بود، هیچ اطلاع دقیقی از وضعیت و محل نگهداری وی به خانواده اش نداده بودند.

وی در تاریخ ۱۰ مرداد ۸۷ در شهرستان کرمانشاه توسط نیروهای سپاه نبی اکرم آن شهرستان دستگیر شد و مدت ۴۹ روز را در اختیار نیروهای سپاه نبی اکرم کرمانشاه بود. حسین خضری در طی این زمان متحمل شکنجه های روحی و جسمی متعددی در زمان بازجویی ها شده بود.

وی در رنجنامه ای که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار داد شکنجه های جسمی خود را به قرار زیر اعلام کرد: 
۱- کتک زدن به مدت چندین ساعت در هر روز.

۲- ایجاد فشار روحی و روانی در حین بازجویی.

۳- تهدید بازجویی هایم مبنی بر آنکه اگر آن مواردی که ما می گوییم قبول نکنی به برادر و داماد خانواده شما می توانیم برچسب فعالیت های غیرقانونی علیه نظام بزنیم. 

۴- ضربه زدن با لگد به اندام های تناسلی من و خونریزی و تورم آن نواحی از بدنم به مدت چهارده روز .

۵- پارگی پای راستم تقریبا به اندازه ۸ سانتیمتر به علت ضربه محکم پای بازجو که هنوز قابل مشاهده است. 
۶- وارد کردن ضربات متعدد به تمامی بدنم با باتوم.

 

منبع: سایت oghazyan.com