اوباما روز سه شنبه در سخنانی در کاخ سفید گفت او بر این اصل جهانی که صدای ملت ها باید شنیده شود و خاموش نشود، قویا پای بند است.  


شهروند ۱۲۳۴  پنجشنبه ۱۸ جون  ۲۰۰۹


 

صدای آمریکا: اوباما روز سه شنبه در سخنانی در کاخ سفید گفت او بر این اصل جهانی که صدای ملت ها باید شنیده شود و خاموش نشود، قویا پای بند است. پرزیدنت اوباما گفت امید او این است که مردم ایران برای بیان آرمان هایشان و رساندن صدای خود گام هایی درست بردارند.

اوباما گفت چگونگی انجام این کار موضوعی است که مردم ایران باید درباره آن تصمیم بگیرند.

پیش از این، پرزیدنت باراک اوباما نگرانی خود را از اوضاع ایران به ویژه پس از اطلاع از کشته شدن یک نفر از شرکت کنندگان در راهپیمایی روز دوشنبه در تهران توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، ابراز داشت.

رییس جمهوری آمریکا شامگاه دوشنبه در کاخ سفید گفت این درست نیست که در ارتباط با اعمال خشونت پس انتخابات و بحث های تقلب در انتخابات روز جمعه در ایران، سکوت کند. رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که به مردم ایران مربوط است که رهبران خود را انتخاب کنند، اما نباید بررسی نتایج انتخابات به خون و خونریزی بکشد.

بینندگان تلویزیون فارسی صدای آمریکا سیل خبرهای اعتراضات مردم ایران را از طریق ارسال ویدیو کلیپ، عکس، ایمیل و تماس های تلفنی، به خارج از کشور سرازیر کرده اند. صدای آمریکا برخی از عکس ها و ویدیوها را منتشر کرده است. بسیاری از خبرهای مصور رسیده جمعیت های معترضان را نشان میدهد که با دست زدن و شعار دادن در خیابانها، به تظاهرات پرداخته اند.

پرزیدنت اوباما گفت که مایل است معترضان بدانند که جهان به آنان چشم دوخته است و از مشارکت آنها در سرنوشت خود الهام میگیرد.