گزارش ها حاکی از آن است که فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در ایران بازداشت شده است

یکشنبه ۲۱ جون ۲۰۰۹

گزارش ها حاکی از آن است که فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در ایران بازداشت شده است.

حسن لاهوتی فرزند فائزه هاشمی در گفت و گو با بخش فارسی بی بی سی این خبر را تائید کرده است.

خبرگزاری های نیمه رسمی ایران گفته اند که خانم هاشمی روز گذشته در خیابان آزادی تهران و در حین ناآرامی ها بازداشت شده است اما هیچ مرجع رسمی تا کنون در این باره اظهار نظر نکرده است.

اخیرا رسانه های حامی دولت بخشی از حملات خود را متوجه فرزندان آقای رفسنجانی کرده اند. این امر به خصوص پس از آن که محمود احمدی نژاد در مناظره تلویزیونی خود با میرحسین موسوی از فرزندان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نام برد، تشدید شد.

گفته شده که چهار نفر دیگر از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

فائزه هاشمی در حین مبارزات انتخاباتی اخیر از میرحسین موسوی حمایت می کرد و در چند تجمع به نفع آقای موسوی سخن گفت.

آقای هاشمی رفسنجانی که در انتخابات دور پیشین ریاست جمهوری از محموداحمدی نژاد شکست خورد، طی چهار سال گذشته از منتقدان عملکرد او بوده است.

به دنبال اعلام نتایج انتخابات اخیر، چندین شهر ایران شاهد ناآرامی هایی بوده که بر اثر آن تا کنون دهها نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شده اند. همچنین تعداد زیادی از فعالان سیاسی منتقد دولت طی روزهای اخیر بازداشت شده اند.

آقای هاشمی پس از انتخابات اخیر اظهارنظری نکرده و تا کنون سکوت پیشه کرده است که این خود باعث بروز شایعات و گمانه زنی های بسیاری شده است.

فائزه هاشمی در دور پنجم انتخابات مجلس شورای اسلامی دومین رای تهران را کسب کرد اما در انتخابات دور ششم که اصلاح طلبان مجلس را در کنترل خود داشتند، از راهیابی به مجلس باز ماند. او عروس آیت الله لاهوتی است که در دوران انقلاب برای مدتی فرمانده کمیته و نماینده دور اول مجلس نیز بود.

او همچنین مدیر مسئول روزنامه توقیف شده "زن" است.