رادیو فردا: به دنبال بازداشت میرحسین موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان روز سه‌شنبه تهران و چند شهر دیگر ایران از جمله شیراز، اصفهان و مشهد یک بار دیگر شاهد تظاهرات گسترده مخالفان بود که این تظاهرات با واکنش شدید نیروهای انتظامی و امنیتی روبرو شد و گزارش‌هایی نیز درباره بازداشت شماری از تظاهرکنندگان منتشر شده است.
به نوشته سایت های‌ اینترنتی تجمع مردم تهران در اعتراض به زندانی شدن میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از رهبران مخالفان در ایران، در روز سه‌شنبه به نقاط مختلف شهر از جمله میدان فردوسی و خیابان‌های نواب و بهبودی گسترش یافته است.

بر اساس این گزارش حضور مردم در میدان فردوسی «پرشمار» است و هر لحظه نیز بر شمار تظاهرکنندگان در این میدان افزوده می‌شود.

همچنین گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که مردم در خیابان‌های نواب و بهبودی در تقاطع خیابان آزادی نیز تجمع کرده‌اند.

گزارش دیگری حاکی از آن است که همزمان با تاریک شدن هوا، هجوم نیروهای امنیتی و لباس‌شخصی به تظاهرکنندگان شدت گرفته است و نیروهای گارد ضد شورش از جمله با استفاده از باتوم، شوکرهای برقی و گاز اشک آور به مردم حمله کرده‌اند.

همچنین صدای شلیک گلوله نیز در مناطق مرکزی تهران از جمله میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف شنیده شده است.

از سوی دیگر گزارش سایت کلمه حاکی از آن است که از ساعت حدود ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه نیروهای بسیج، لباس شخصی و گارد ضد شورش از تردد مردم از سمت چهار راه ولی‌عصر به سمت میدان انقلاب جلوگیری کرده و عملاً ورودی‌های میدان انقلاب را مسدود کرده‌اند.

گزارش‌های دیگر از درگیری میان تظاهر کنندگان و نیروهای بسیجی و لباس‌شخصی در حد فاصل چهار راه ولیعصر و میدان ولیعصر حکایت دارد.

همزمان یک شاهد عینی در گفت وگو با رادیو فردا از پرتاب گاز اشک‌آور توسط نیروهای امنیتی خبر داده و شمار جمعیت حاضر را قابل مقایسه با میزان جمعیت در تظاهرات روز ۲۵ بهمن دانسته است.

به گفته این شاهد خیابان انقلاب و خیابان آزادی و نیز خیابان‌های منتهی به این دو خیابان شاهد تجمع‌های معترضان است و تظاهرکنندگان شعارهایی مانند «یاحسین میرحسین» و «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دهند.

در همین حال سایت‌ اینترنتی سحام‌نیوز، از برگزاری تجمعات گسترده‌ اعتراضی در روز سه‌شنبه در اسلام‌شهر، واقع در جنوب غربی تهران خبر داده است.

بر اساس این گزارش مردم در جمع‌های پراکنده در این شهر شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «موسوی و کروبی آزاد باید گردند» سر دادند و شماری از مردم و معترضان در اسلام‌شهر نیز بازداشت شده‌اند.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که صدای تیراندازی نیز در اطراف دانشگاه آزاد اسلامشهر شنیده شده است.

اسلام‌شهر یکی از شهرهای حاشیه‌ای تهران است و از مناطق نسبتاً فقیرنشین تهران به شمار می‌آید.

از سوی دیگر گزارش‌هایی نیز درباره برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز در سایر شهرهای ایران از جمله شیراز، مشهد و اصفهان منتشر شده است.

به گفته یک شاهد عینی در حدود ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه عصر روز سه‌شنبه، خیابان ساحلی از سمت فلکه گاز مسدود شده است و ترافیک تا خیابان ارم ادامه دارد و تظاهرات «شدید»‌ و سرکوب بسیار شدیدی از جمله در خیابان ملاصدرا شیراز در جریان است.

یک شاهد عینی دیگر از بازداشت شماری از تظاهرکنندگان در شیراز خبر داده و جمعیت تظاهر کننده در خیابان‌های مرکزی این شهر را «بسیار زیاد» و بیشتر از شمار تظاهرکنندگان در روز اول اسفند اعلام کرده است.

به گفته وی به محض این که تجمع کنندگان شروع به شعار دادن می‌کردند، نیروهای امنیتی به آنها حمله می‌کردند و در این میان از گاز اشک‌آور نیز علیه تجمع‌کنندگان استفاده کرده‌اند.

همچنین به گفته یک شاهد عینی دیگر از مشهد، ‌خیابان راهنمایی این شهر در عصر روز سه‌شنبه شاهد حضور انبوه تظاهرکنندگان بود که واکنش نیروهای امنیتی و لباس شخصی را به دنبال داشت.

به گفته این شاهد شمار زنان و دختران دانشجو شرکت کننده در تظاهرات روز سه‌شنبه در مشهد به مراتب بیشتر و با انگیزه‌تر از تظاهرات روز ۲۵ بهمن و یکم اسفند ماه بوده است.

همچنین به گفته وی شماری از تظاهرکنندگان در مشهد نیز از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی بازداشت شدند.

از سوی دیگر گزارش‌های رسیده از تهران حاکی از آن است که سه‌شنبه شب نیز پس از پایان یافتن اعتراض‌های خیابانی در تهران در چند نقطه از تهران صدای «الله‌اکبر» و «مرگ بر دیکتاتور» معترضان از پشت بام‌ها شنیده می‌شد.