فرح طاهری ـ گروه "دوچرخه رانی برای حقوق بشر در ایران" روز ۲۵ جولای از مقابل کوئینزپارک به سوی اتاوا حرکت خواهند کرد …


شهروند ۱۲۳۸  پنجشنبه ۱۶ جولای  ۲۰۰۹


 


 
 
 

چندی پیش گروهی از طریق فیس بوک اعلام موجودیت کردند و اهداف خود را یاری رسانی به حقوق بشر در ایران خوانده اند. آنها می خواهند طوماری را که سازمان عفو بین الملل شعبه کانادا برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران در سایت خود گذارده و در حال جمع آوری امضا برای آن است را با رکاب زدن از تورنتو تا اتاوا به مسافت ۴۵۰ کیلومتر به دست مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتاوا برسانند. سازمان عفو بین الملل شعبه ی کانادا از این گروه حمایت کرده است و با مقاله ای در مورد آنان لینک این گروه را در سایت خود قرار داده است.


 

گروه Cycling for Human Rights in Iran در روز ۹ جولای ۲۰۰۹(۱۸ تیر ۱۳۸۸) در پیاده روی میدان مل لستمن تورنتو پلاکاردهای خود را بر روی زمین پهن کردند و عابران و شرکت کنندگان در زنجیره ی انسانی را به حمایت از خود تشویق کردند.


این گروه در گردهمایی دانشگاه رایرسون که به مناسبت یادمان ۱۸ تیر برگزار شد، حضور یافتند و ضمن معرفی خود و اهدافشان، خواهان حمایت شرکت کنندگان در گردهمایی شدند.

گلبرگ یکی از افراد این گروه گفت، از سه طریق می توانید به ما کمک کنید. اول کمک های مالی، دوم امضای طومار با مراجعه به سایت آنها و سوم حضور شخصی در ساعت ۱۰ صبح روز ۲۵ جولای در مقابل کوئینزپارک برای مشایعت دوچرخه رانان.

سه تن افراد غیر ایرانی این گروه نیز همبستگی انسانی را در حمایت از این برنامه مهم خواندند.

سفر دوچرخه رانان حامل طومار حقوق بشرانه ی ایرانیان، سه روزه خواهد بود و ساعت ۲ بعدازظهر دوشنبه ۲۷ جولای ۲۰۰۹ در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتاوا خاتمه می یابد با این امید که ایرانیان ساکن اتاوا استقبال کنندگان خوبی از جوانان ما باشند.

هفته ی آینده در گفت وگو با سخنگوی گروه آخرین اطلاعات را به نظرتان خواهیم رساند.

برای امضای طومار به سایت "دوچرخه رانی برای حقوق بشر در ایران" مراجعه کنید.

http://www.cyclingforhumanrightsiniran.org/