شهروند ـ لیلا مجتهدی: سه شنبه ۲۲ مارچ برابر با دوم فروردین ۱۳۹۰  انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان در ایران (آداپ) با همکاری تعدادی از آذربایجانی های مقیم تورنتو، کمپین ارسال کارت پستال تبریک سال نو برای سعید متین پور فعال حقوق بشر و روزنامه نگار آذربایجانی برگزار کرد.

این کمپین از ساعت ۳ تا ۷ بعد از ظهر در میدان دانداس تورنتو انجام شد. برگزارکنندکان در این اقدام موفق، توجه شهروندان کانادایی را با توضیحاتی که در مورد فرهنگ و جغرافیای آذربایجان و وضعیت آذربایجانی ها در ایران می دادند به خود جلب کردند و در عرض ۴ ساعت بیشتر از ۲۰۰ عدد کارت پستال امضا شد. بعضی از امضاکنندگان با نوشتن جملاتی کوتاه روی کارت همدردی و همبستگی خود را با سعید و خانواده وی ابراز کردند.

کارت تبریک های امضا شده جمعه ۲۵ مارچ از طریق پست به زندان اوین تهران ارسال خواهد شد.

سعید متین پور روزنامه نگار و فعال مدنی آذربایجانی، متولد ۱۳۵۴ شهر زنجان است و حدود چهار سال است که دوران محکومیت هشت ساله ی خود را در زندان اوین می گذراند. سعید قبلا نیز به عنوان یک هویت طلب آذربایجانی به خاطر فعالیت هایش برای کسب حقوق برابر و تحصیل به زبان مادری چندین بار توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده بود. متین پور فارغ التحصیل فلسفه از دانشگاه تهران است. بنا به گفته عطیه طاهری همسر وی، سعید اخیرا مبتلا به ناراحتی قلبی شده، اما مسئولان زندان اوین از اعزام وی برای معالجه خودداری می کنند. سازمان عفو بین الملل مدتی پیش خواستار آزادی این روزنامه نگار و فعال مدنی آذربایجانی شد.

گروه های مختلف سیاسی و فرهنگی از جمله بنیاد زبان و فرهنگ آذربایجان ایران-کانادا و جمعیت آذربایجانی های انتاریو (آکائو) با حضور خود در کمپین از این اقدام انساندوستانه حمایت مالی و معنوی کردند.