چنان‌که حتما در بخش خبرها خوانده ‌اید و مطلع شدید، این هفته دولت محافظه‌ کار هارپر بالاخره سقوط کرد و از الان تا دوم می که انتخابات برگزار می ‌شود نبرد سختی برای راه ‌یابی به قدرت بین احزاب برقرار است. شما هم بهتر است در این اولین هفته ‌ی کمپین انتخاباتی وقتی را به مطالعه‌ ی وضعیت کنونی احزاب در کل کشور و بخصوص در سطح حوزه‌ ی انتخاباتی خودتان اختصاص دهید و خلاصه ببینید دنیا دست کیست و شاید هم به مراسم افتتاحیه‌ ی کمپین نامزد محبوب‌ تان، که معمولا در همین هفته برگزار می ‌شود، سر بزنید.

 

اما همه ‌ی زندگی هم که سیاست نشد. آن هم وقتی که «هفته ‌ی مدِ تورنتو» (Toronto Fashion Week) برقرار باشد. این بزرگترین رویداد صنعت پوشاک در کانادا که امسال برای ۱۳امین سال برگزار می ‌شود، این هفته آغاز شده و تا شنبه ۲ آپریل در Heritage Court at Exhibition Place برقرار است. گرچه «هفته‌ ی مد» به گران ‌قیمتی معروف است، اما بلیت ‌هایی با قیمت مناسب (از ۲۵ دلار)‌ هم پیدا می‌ شود. از جمله شوهایی که باید دنبال ‌شان بروید، جو فرش (Joe Fresh) که به قیمت ‌های مناسب هم معروف است  و کامرگز (Comrags) را پیشنهاد می ‌کنیم گرچه جی مانوئل معروف هم مارک جدیدی به نام Attitude بیرون آورده که خیلی نگاه ‌ها دنبال آن است. انواع و اقسام مارک‌ های فرانسویِ معروف هم که حضور دارند.

اطلاعات بیشتر و خرید بلیت را می‌ توانید در وب‌ سایت lgfashionweek.ca پیدا کنید.

 

***

هوا که به گرمی می‌زند، یواش یواش فصل جشنواره ‌های فیلمِ تورنتو هم آغاز می‌ شود.

این هفته،‌ ۱۴امین دوره‌ ی سینه‌ فرانکو (Cinefranco)، جشنواره فیلم ‌های فرانسوی ‌زبانِ تورنتو، با نمایش فیلمی با شرکت ژرار دوپاردیوی شهیر آغاز شد و تا یکشنبه ۳ اپریل هم ادامه دارد. هر نوع فیلم فرانسوی که فکرش را بکنید این‌جا پیدا می ‌شود. اطلاعات بیشتر را در http://www.cinefranco.com/ بیابید.

 

***

جشنواره ‌ی ایمجز (Images Festival) که بهترین‌ های هنر رسانه ‌ای از سراسر جهان را به تورنتو می‌ آورد نیز برای ۲۴امین سال برگزار می‌ شود و تا ۹ اپریل در جریان است. این‌جا جای فیلم و ویدئو اینستالیشن و انواع و اقسام هنرهای مشابه است. می‌ گویند گل سر سبد امسال فیلم «رودخانه ‌ها و پدرم» (Rivers and My Father) است که قبلا جایزه‌ ی هیئت داوران در جشنواره‌ ی فیلم ‌های مستقل چین را فتح کرده و اکنون برای اولین بار در آمریکای شمالی به نمایش در می ‌آید. داستان این جشنواره را هم در imagesfestival.com دنبال کنید.

 

***

در ضمن با نزدیک شدن به تابستان بازار کنسرت‌ هم داغ است و سالن ایر کانادا پر از بهترین خواننده‌ ها است. راد استوارت و استیوی نیکز و خیلی‌ های دیگر این هفته در شهر کنسرت دارند، اما ما ترجیح دادیم جشنواره ‌های فیلم و رسانه ‌ای را معرفی کنیم.