رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان خبر داده‌اند، نیروهای امنیتی با ورود به دفتر کمیته پیگیری بازداشت‌شدگان ستاد میرحسین موسوی، تمام اسناد و اموال آن را با خود برده‌اند.  


شهروند ۱۲۴۶  پنجشنبه ۱۰ سپتامبر  ۲۰۰۹


 

رادیو آلمان: رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان خبر داده‌اند، نیروهای امنیتی با ورود به دفتر کمیته پیگیری بازداشت‌شدگان ستاد میرحسین موسوی، تمام اسناد و اموال آن را با خود برده‌اند. اسناد این دفتر درباره قربانیان حوادث اخیر بود.

وبسایت خبری "نوروز"، وابسته به جبهه مشارکت ایران اسلامی، بعد از ظهر روز دوشنبه ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) خبر داد، حوالی ساعت ۴ و نیم بعد از ظهر نیروهای امنیتی بدون ارائه هرگونه حکمی، به دفتر کمیته‌ی پیگیری آسیب‌دیدگان ستاد میرحسین موسوی هجوم برده و تمام اموال و اسناد آن را بدون هیچگونه صورتجلسه‌ای با خود برده‌اند.

این گزارش می‌افزاید، نیروهای امنیتی در پاسخ به اینکه باید طبق قانون برای اموال و اسناد توقیفی صورت‌جلسه نوشته شود، گفته‌اند، اصلا قرار نیست این اموال بازگردانده شود که لازم باشد صورت‌جلسه کنیم.

کمیته‌ی پیگیری بازداشت‌شدگان توسط میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای پیگیری قربانیان، بازداشت‌شدگان و خسارت‌دیدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شد. مرتضی الویری از سوی ستاد مهدی کروبی و علیرضا بهشتی از سوی ستاد میرحسین موسوی، مسئولان این کمیته بودند.

مرتضی الویری در گفت‌وگویی با روزنامه‌ی "اعتماد" درباره‌ی کار گفت: «این کمیته سه کار اساسی را در دستور کار قرار داد؛ ابتدا پیگیری وضعیت حقوقی جان‌باختگان و شکایت احتمالی از کسانی که به عنوان قاتل شناسایی شده‌اند، دوم رسیدگی به وضعیت حقوقی بازداشت‌شدگان و کمک به این افراد برای در اختیار گرفتن وکیل و سوم تنظیم شکایت برای کسانی که خسارت دیده‌اند.»

وبسایت "نوروز" نوشته است، با توجه به بی‌اعتمادی شهروندان به نهادهای قانونی، این دفتر از معدود محل‌هایی بود که خانواده‌های آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات برای احقاق حق تضییع شده‌ی خود به آن مراجعه می‌کردند.

جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی شماری از کشته‌شدگان و بازداشت‌شدگان، از جمله کارهای این کمیته بود. در آخرین گزارش کمیته‌ی پیگیری، شمار کشته‌‌ها ۷۲ نفر اعلام شده است. در فهرست منتشرشده، مشخصات اکثر قربانیان و محل قتل آنها درج شده است.