زندگی هر روز برای خود ماجرایی دارد. در حالی که می خندیم، به گریه می افتیم یا در حالی که مایوسیم با دریچه روشنی برخورد می کنیم و…  وقتی در شرکت بیمه کار می کنی، با داستان های زیادی از زندگی دیگران پیوند می خوری، کسانی که در سلامتی شان، دست آشنایی می دهند و به محض عدم این ثبات، دست بیمه به سویشان دراز می شود. در این چرخه گاه، همه چیز مطلوب نمی چرخد و دست دوستی به سمت ما گاه آنقدر دیر دراز می شود که نمی توانیم این پیوند را بین مراجعه کننده و بیمه، در زمان درست برقرار کنیم.

امروز، پاسخ آزمایشات یکی از مراجعه کنندگان برای دریافت بیمه از شرکت ما از نارسایی کلیه او حکایت داشت. به گفته وی تا کنون هیچ علامتی از این بیماری را احساس نکرده است و پزشک او در توجیه عدم بروز علایم بیماری، متذکر شده بود، نام دیگر این بیماری “بیماری خاموش” می باشد. بسیار تاسف آور بود که این خانم جوان به دلیل بیماری نمی توانست بیمه دلخواهش را کسب کند. براساس استانداردهای جهانی حدود ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا در معرض بیماری های کلیوی قرار دارند و سالانه میلیون‌ها نفر به خاطر حملات قلبی و مغزی ناشی از بیماری‌های مزمن کلیوی جان خود را از دست می‌دهند به عبارت دیگر تقریباً از هر ۱۰ نفر ۱ نفر به نارسایی کلیه مبتلاست. برای چند لحظه این آمار مرا به سکوت وادار کرد. طبعا در سنین مختلف با بیماریهای گوناگون روبرو می شویم، اما اینکه هنوز هستند کسانی که طرحی حفاظتی برای رویارویی با دوران بیماری یا عدم توانایی کار ندارند، تاسف بار است.

این بیماری نیز مانند بسیاری از امراض در صورت تشخیص به موقع به سرعت معالجه می شود. بنابر این توصیه شرکت بیمه در وهله اول توجه کافی به خود است و همزمان پیش بینی این که در صورت ابتلا به این بیماری، نیاز به درمان داریم و درمان مستلزم هزینه و صرف وقت کافی است که با توجه به عدم توانایی فرد در انجام مشغله های کاری، بهتر است پشتوانه ای صحیح داشته باشیم که در چنین موقعیتی بتوانیم به آن تکیه کنیم. به عبارتی دیگر یکی از مهمترین دلایلی که بیمه بر آن استوار شده حفاظت افراد در زمان ناتوانی است. شاید بهتر است بگوییم در لحظه نیاز و نمی توانیم گمان کنیم که اگر امروز همه چیز بر وفق مراد است فردا نیز چون امروز است.

بیمه بیماریهای سخت، از طریق شرکت هایی که این محصول را طراحی کرده اند در اختیار عموم قرار گرفته تا از این فرصت بزرگ استفاده کرده و بعد از ابتلا به سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان های گوناگون، بیماری های کلیوی و مواردی دیگر از بیماریهای سخت ـ که تا به امروز تا سقف ۳۱ مورد بیماری از سوی شرکت های بیمه تحت پوشش قرار گرفته است ـ خود را برای طول دوره بیماری و مداوا از جهت مالی محافظت کنیم و با داشتن این بیمه لااقل اگر آسودگی جسم نداریم، آسودگی خاطر داشته باشیم

امروز، با ما تماس بگیرید چرا که فردا برای خودش ماجرای دیگری دارد…

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو انجمن رسمیAdvocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.ca

www.youtube.com/ sherkatbime