چنین گردهمایی هایی که این باور را با خود دارند که جنبش کنونی مردم نه متعلق به فرد و جریان عقیده ای خاص است بلکه تک تک آحاد ایرانیان 

 

شهروند ۱۲۵۹ ـ ۱۰ دسامبر ۲۰۰۹


 

یکشنبه ۷ دسامبر (۱۵ آذر) به پیشواز روز دانشجو رفتیم. جمعی حدود ۹۰ نفر از عاشقان همیشگی مردم ایران برای اعلام پشتیبانی از جنبش دانشجویی مردم ایران با تشکیل زنجیر انسانی همبستگی خود را اعلام کردند.

این گردهمایی که توسط گروه "ندای صلح و آزادی" تدارک و اعلام شده بود با اعتقاد به اینکه اختلاف نظرهای ما نباید مانع از اتحاد در عمل ما شود، با شور و هیجان خاصی در هوای سرد روز یکشنبه در ریچموندهیل برگزار شد.

جعفر نشاط از فعالان اجتماعی تورنتو همیشه در جمع حمایت از مردم ایران حضور داشته است

شکوه چندگونگی نظرات و افکار با پرچم های رنگارنگ و مختلف حاکی از رواداری و تلرانس همگی برای تحمل دیگران برای ساختن ایرانی آباد و آزاد و سکولار بود.

جو رفیقانه مستولی بر تجمع، این پیام را می رساند که در فردای رهایی ایران احترام به حق شهروندی و برابری انسانها حرف اول و محور تصمیم گیری های آینده ی ایران خواهد بود.

ایرانی به دور از تبعیض دینی، حکومتی عرفی و مردم سالار که دریچه های تنگ نظرانه در ایران بزرگ با اقوام و ملیت های گوناگون با باورهای مختلف عقیدتی در آن جایی ندارد.

و مردم ایران می روند تا بر فراز البرز پرچم حقوق بشر پایمال شده به وسیله ی حکومت مذهبی را برافراشته دارند و برای همیشه حکومت دینی و واپس گرا را از چهره ی میهن عزیزمان پاک و جارو کنند.

پذیرایی در آن هوای سرد با چای داغ و خرما که به وسیله ی داوطلبان با مهربانی صف تجمع کنندگان را مرور می کرد همراه با موزیک همراه شو عزیز شجریان و یار دبستانی فضای خیابان یانگ را جلا و رنگ دیگری بخشیده بود. عابران با دیدن شعارهای افشاگرانه و پرچم های رنگارنگ، دستهای اتحاد را به همدردی تکان می دادند.

چنین گردهمایی هایی که این باور را با خود دارند که جنبش کنونی مردم نه متعلق به فرد و جریان عقیده ای خاص است بلکه تک تک آحاد ایرانیان ستم کشیده در رژیم واپس گرا که از ستم مذهبی آسیب دیده اند، در آن سهم دارند.

تلاش مذبوحانه کوتوله های فکری در خارج که با جلوگیری از این پرچم و آن نماد و این رنگ و آن رنگ سعی در شقه کردن جنبش مردم و موج سواری دارند را بار دیگر به عقب می راند و فضای مسموم صادر شده از حجره های قم  و مشهد را پس می زند و با دریادلی همه را می پذیرد.

مردم ما با درک عمیق خرد جمعی ایرانی، برای ساختن فردای بهتر راه را بر مستبدین در ایران و خارج می بندد و آغوش مهربان خود را برای هر ایرانی با شرف با هر طرز فکر و عقیده ای باز می کند.

متحجران فکری و دیکتاتورهای عقب افتاده در خارج از کشور برای مردم مشق شب تعیین می کنند و هنوز با همان ادبیات خمینی برای مردم انشاء می نویسند جایی در رنگین کمان افکار ایرانی که در پی حقوق شهروندی و انسانی از دست رفته اش است، ندارند.

در خاتمه این مراسم یار همیشه همراه ما آقای مریدی با سخنرانی کوتاهی یادآور شد که برای دیکتاتورها و سپاهیانشان شانسی برای بقا باقی نمانده است.

این مراسم با سرود ای ایران خاتمه یافت.

ما این گونه گردهمایی ها را که با سعه صدر و منش آزادیخواهانه و روادار، آغوشی باز برای پذیرا شدن همه نوع تفکری را فراهم می سازد ستایش می کنیم و همگان را دعوت می کنیم برای برقراری ایرانی آباد و آزاد و سکولار با شعار اختلاف در نظر و اتحاد در عمل صفوف مردمی را فشرده تر کنند.

در همین جا لازم است از نشریه ی همیشه پیگیر مسائل مردم ایران یعنی نشریه شهروند که از هیچ کوششی در تدارک و انجام این مراسم دریغ نکردند، صمیمانه سپاسگزاری کنیم و به مدیریت و کارکنان زحمتکش این نشریه که همه جا در صف مردم بوده اند و با حمایتشان ما را دلگرم می کنند، تبریک می گوییم و قدردان هستیم.


 

گروه ندای صلح و آزادی

ریچموندهیل